Cattas liv och tankar

Oj vad dagarna går..

Publicerad 2008-12-09 23:24:50 i Allmänt,

Har varit i stenstan o i Birsta ikväll o börjat handla alla julklappar... O även presenter t ida som fyller tio på torsdag.. Herregud vad fort det går! Tyckte jag hade så gott om tid men det verkar skena iväg.. Mötte upp allra käraste syster på stan o det var supermysigt! Träffas tyvärr inte alltför ofta.

I helgen har vi varit i Björnrike o åkt slalom, sjukt mysigt!!! Gurra ville lära sig åka snowboard oxå så glad i hågen hyrdes ett par skor t honom (bräda har han..) . NU uppdagdes det tydligt vems temperament pojken ärvt............... Puckobrädan funkade INTE trots att den fick tåla både stryk o svordomar.. ;-) Känner igen mig själv då saker går emot, har inget tålamod att skryta med. Visade sig att jag var den sämsta tänkbara som skulle lära honom, som tur var kunde Martin rycka in o styra upp det hela. Men det krävs nog många fler timmar i backen.. O en mamma utom synhåll..

Förra helgen var det party party hos oss. Var 26 st o hade fantastiskt skoj! Kom i säng vid 06.. Tror alltid att jag ska börja kamma hem vuxenpoäng nån gång o gå o lägga mig i tid, sluta dricka vid tolv etc.. Men inte! Blir bara värre med åren. Men vansinnigt kul är det iaf!!!

Börjar känna en viss oro över mitt jobb nu oxå. Ska dras in en hel del tjänster o risken finns att man blir placerad någon annanstans.. O det vill jag verkligen inte. Håller nu alla tummar jag har att det ska lösa sig på bästa sätt. Har ju full huggning på dagarna så det känns märkligt att det kanske ska bort en tjänst. Ska vara ledig fre-lör-sön o mån nu o det ska bli så skönt!

Nu ska jag krypa ner i sängen, alldeles ensam... Martin är i Stockholm o jobbar men kommer förhoppningsvis hem t helgen. Är bjudna på 3*30 års fest på lördag o det skulle ju kunna bli rätt nice.. Imorgon är det julbord m jobbet o sen ska jag ner t Lena på tjejträff med några som gick ssk m mej. Kulkväll hela kvällen!! :-)

Natti natti!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela