Cattas liv och tankar

Hem, ljuva hem!

Publicerad 2009-04-12 18:37:05 i Allmänt,

Så fort går en semestervecka..Har haft det så himla mysigt!!! Gått riktigt bra att husera m fam Stridh/Ericsson! Fått några frispel var så det har jämnat ut sig i längden.. Underbart med barn ibland.. O vi s.k vuxna har bara varit såta vänner o inte trissat varann eller "kärleksgnabbats" eller retats etc... Lugnt o fridfullt hela tiden. Host host..Men annars har vi bara myst heeeela veckan! Ätit, umgåtts, solat, skidat o skotrat. Tog även en sväng till Norge oxå, kändes som en miljon vuxenpoäng att packa in barnen i bilen o dra iväg i värsta snöstormen o igendrivna vägar.. Men fram kom vi, o mat fick vi efter många om o men. Kommunikationen kan halta ibland...Har dessvärre lyckats tappa bort kabeln t kameran så fler bilder kommer senare, den ligger väl i någon av alla tusen väskor o påsar runt golvet.. Har iaf lyckats ladda upp någon bild från mobilen...




Ida, Elias o Gustav njuter av solen på Ansätten!



Bjuder även på en bild på världens sötaste påskkäringar!! Isa o Tova!!



* Tyvärr Nettan! Ingen badpojke i år! Har rest med nykterhetskommittén så då blir det inga såna finfina bilder ;-) Men nästa år, då gör jag en hel kalender!! Har några bilder från ifjol som kan passa in.. Brandhjälm, nakenhet.. Ja du vet.. ;-)

* Veckans insikt stod Tommy för: "Det är inte så gulligt nu..." :-) O nöjd o lättad smet han iväg en dag tidigare från den kollektiva lyckan..

* Hört ryktas om att det finns hundbajs efter Lidenvägen.... Kan det stämma???? :-) Hahahahahahaha!!

Kommentarer

Postat av: Cajsa

Publicerad 2009-04-12 20:24:47

Ser fram emot fler bilder. Mangotårtan var inte så avancerad. Helt vanlig cheesecake med en mangokräm uppepå. Jag har inget recept, men kokade ett paket fryst, tärnad mango (de färska var så hårda)+ socker + pressad citronsaft. Hmmm...mellan tummen och pekfingret, kanske en dl socker och saften från en halv citron. Koka en stund (5-10 min) och mixa slät i mixern. Ställ kallt och innan du serverar breder du på krämen som var supergod till cheesecaken. Har en bit kvar i frysen, ska nog ta den nu! Kram kram!

Postat av: mia

Publicerad 2009-04-12 20:44:56

det KAN stämma.

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-04-12 20:53:05

ha en trevlig kväll! ;D

Postat av: Maria

Publicerad 2009-04-12 23:17:55

Härligt att ni haft det skönt och att ni är tillbaka! Kramar från Örnen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela