Cattas liv och tankar

Like friday!!

Publicerad 2009-04-24 20:00:47 i Allmänt,

Åh vad jag gillar fredagar!! O det här har varit en särdeles bra dag!! Drog igång stora städorgien på morgonen o sprang med snabeldraken samtidigt som jag matade tvättmonstret. Fick ett tokryck o har städat badrummet ordentligt oxå, inte en dag för tidigt... Tur att inte "Rent hus" hälsat på.... O sen fick jag välkommet avbrott i fejandet av Anna o de små härliga tjejerna! Jag tror Filippa var med iaf men hon försvann som en avlöning in på Idas rum o var alldeles salig över allt skoj som fanns där att leka med! Fick nästan inte ut henne för att fika ens :-) Blev en mycket mysig fm med en massa surr o gott fika! Anna var förutseende att förstå att det inte vankas något nybakt hos mej så hon hade med sig en massa gott, klokt!




Nu ikväll har vi premiärgrillat o det var sååååååå gott!! Blev fläskfilé, potatisgratäng, kantarellsås o tomat/mozzarellasallad. O till efterrätt slog jag på stort o serverade jordgubbar med grädde. Mmmmmmm! Martin har dragit iväg till Andreas o skulle hjälpa till att skruva fyrhjuling, var väldigt svårövertalad... Stod o trampade i köket så att han skulle kunna äta jordgubbar o få komma iväg nån gång... Kan tro att det kanske var något annat med i spelet oxå.. Skål skål  pojkar! ;-)



Barnen har hoppat studsmatta hela kvällen, oxå en vårpremiär! Kidsen o Martin var ut o satte upp den efter maten så nu är det bara att hoppa! (får väl plocka undan den om syster är på väg att hälsa på....) Har även planterat lite penseér o det blev så fint. Härligt med vår o varma dagar!!!

Kommentarer

Postat av: Nettan

Publicerad 2009-04-24 21:54:45

Ja, härligt med vår! Tyvärr har A insjuknat igen och snoret rinner som aldrig förr...förhoppningsvis är det över fort.

Jag ska på begravning på torsdag, så vi hoppar nog grillningen på kvällen...det har varit tunga dagar på jobbet:( men det går ju också över, som tur är. Kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela