Cattas liv och tankar

En stund av eftertanke

Publicerad 2009-12-22 10:59:04 i Allmänt,

Mitt i all denna julstress kan jag ibland fundera över alla som faktiskt tycker att julen är en väldigt svår och tung tid.. Det finns de som kanske har minnen från bråkiga och stökiga jular och de finns de som kommer att fira jul helt ensamma och de finns de som har förlorat någon under året och nu ska genomlida första julen utan den personen... Känner att mina små bekymmer om oköpta julklappar, städning och julmat bleknar då man funderar en stund i de här perspektiven. Jag tycker att julen är en underbar tid och älskar att fira den tillsammans med mina nära och kära. Jularna då mina stora barn är hos sin pappa är alltid lite jobbigare men då får jag ju fira med dem en annan dag och det går faktiskt precis lika bra! I år ska vi fira jul här hos oss med alla barnen, mamma, pappa, allra käraste syster m fam, faster, Anki, B-O o Naimy. Ska bli så mysigt o det blir Lisas allra första jul! Vet att våra jular kommer att variera från år till år men det viktigaste är att inte glömma bort att njuta av vetskapen att vi har varandra och att verkligen umgås och ta det lugnt och släppa alla krav o måsten i jul!!

Avslutar med den dikt jag skrev och skickade som julhälsning ifjol

Julafton, förväntningarnas dá
Alla ska vara snälla o dessutom glá
Strunta i alla måsten, gör vad du vill
Njut av glögg, pepparkakor, skinka o sill
Sätt dej en stund, känn dej lycklig o nöjd
Då blir julafton en underbar fröjd


PS Eloge till Elina som fixade julbord till de på cafe "slinkin"!! Uppmanar alla att göra en god gärning så här i juletid, bra initativ och tror att många fick lite julkänsla tack vara den tjejen!!

http://st.nu/start/sundsvall/1.1667580

Kommentarer

Postat av: Kate

Publicerad 2009-12-22 13:09:34

Tack så mycket!

Hoppas din jul blir underbar också. Lisas första jul och allt!



Många kramar

Postat av: Nettan

Publicerad 2009-12-22 16:29:50

Tänkvärda ord, tack för dem!

Postat av: Dr Buse´

Publicerad 2009-12-22 21:35:46

1974 skapades det visst en hel del fina människor i Liden.

Du är en av dom...Jag också... :-)

Postat av: Carro

Publicerad 2009-12-23 22:33:14

Men vilken fin dikt.. : ) precis som det ska vara, så lätt hänt att man stressar upp sig inför alla dessa förväntingar och måsten, så det bara slutar med en stor klump i magen och en utanding då julen är slut.. istället för att njuta av varenda minut, då julen faktiskt är en alldeles underbar tid! : ) God jul på er!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela