Cattas liv och tankar

Myyyyys!! Dan före dopparedan!

Publicerad 2009-12-23 19:27:03 i Allmänt,

Förmodligen bästa dagen i hela julhelgen, dan före allt! Lugnt o fridfullt, bara softa i soffan med lite glögg o provsmaka på allt gott som fixas till julafton. Både skinka o revbensspjäll smakar som allra bäst då det är alldeles varmt och nygjort. O inte för att skryta med har gjort världsgoda revbensspjäll! ;-) Ska äta de till middag idag med en röra på äpple o rödlök o kardemumma till, gottigt! Ska även festa till på lite rött till maten, ammar ju inte alltid på kvällen längre, lilla Lisa blir inte mätt och får därför tillägg. Hon hade inte gått upp så mycket som hon borde då vi var på BVC, o kanske därför kvällarna varit så gnöliga och hon haft så svårt att komma till ro. Men natt o morgonamningen tänker vi kämpa på med några månader till!!

Har nu bara klapparna kvar att slå in nu, hunnit allt annat. O slog till o köpte bingolotter till uppesittarkvällen, kan säga att det är väl ungefär hundra år sen jag köpte en bingolott.. Så nu ska jag kamma hem storvinsten minsann!!

Önskar nu alla en riktigt skön uppesittarkväll!!!!



Förra året kom den här tomten på besök.. Undra om han dyker upp i år.. Men tror mamma o svärmor blir bra brydd om han tar dem på brösten, fast det räknandes tydligen inte om man har handskar på sig.. O för de som undrar.. Tomten är INTE far till alla barnen....

Kommentarer

Postat av: Nettan

Publicerad 2009-12-23 22:48:58

Mumsigt med revbensspjäll! Låter bra att inmundiga dem som middag i juldagarna och inte som en del av julbordet - jag blir så sjukt mätt innan det är dags för den varma maten.

Tillägg is the shit ;)

Ha en god jul (och tack för fint julkort!) och hälsa med dig från oss <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela