Cattas liv och tankar

Suck

Publicerad 2009-02-05 12:25:29 i Allmänt,

Var som en överhettad kamin inatt, säkert 48 graders feber... Minst! Martin har brännt sig på mig då han snuddat vid mig inatt. Halsen värker o är allmänt risig.. MEN eftersom mitt jobb är mitt kall tog man 1 g Alvedon o klackade iväg på jobbet as usual... Insåg rätt snabbt att det inte var speciellt lysande. Tog en  träff m doktorn som konstaterade det jag redan visste, halsinfektion! Trodde i min enfald att mina besvär m halsen skulle vara överstökade sedan jag opererade bort mina tonsiller men ack vad jag bedrog mig.. Nu har jag iofs inte infektion lika ofta men då det väl blir så blir jag mycké sjukare än tidigare. skumt det där.. Har nu kommit hem o ska tillbringa em i soffhörnet, lite nice trots allt.. Jobbar lite lätt genom att  vara tillgänglig på telefon o får skicka en springare om nödvändigt. Min kära kollega har lovat springa  men ska väl tro det blir lugnt! O Nilsson fyller ju 45 år idag så hon kan behöva ha en lite skön födelsedag faktiskt! Grattis grattis t henne!!

                                                      Kalle katt nöjd .
Bra bok o antibiotika. Min em är räddad!
                                                         Hört att alternativmedicin kan hjälpa.....           

Kommentarer

Postat av: mia

Publicerad 2009-02-05 20:07:36

otippat att du gick på jobbet i morse....verkligen.... ; ) Hoppas att förnuftet har kommit för att stanna en stund så du hinner bli riktigt frisk nu! ..För nån dag då du blivit riktigt frisk tycker jag att vi sopar ihop de tjejor som vill å gräver en grop tillsammans i en snödriva nånstans! : ) KRAM!

Postat av: Cajsa

Publicerad 2009-02-06 11:31:31

Hej gumman! Du har fått en utmaning av mig. Lycka till! Kram Cajsa.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela