Cattas liv och tankar

Skolavslutning..

Publicerad 2009-06-04 21:42:19 i Allmänt,

En vecka kvar till skolavslutningen.. Hittade en gammal dikt i mina gömmor som jag skrev då vi skulle gå ut nian.. Denna var oxå publicerad i "Fritidsutbudet", en liten blaska som tryckte allehanda smått o gott..

Nu börjar den allra sista tiden
på skolan här i lilla, lilla Liden
Tänk vad de nio långa åren gått fort
o att man ej multiplikationstabellen glömt bort

För här har både dumma o smarta fått gå
stackars fröken innan hon fått alla att förstå
varför inte ett gånger ett är två, när två gånger två är fyra
och varför man nödvändigtvis ska kunna anatomin på en myra

Lärarna var lite dumma tyckte nog vi
skällde för att man på förstakluddarn fått pli
nej, det kunde ingen av oss förstå
varför man inte de mindre fick slå

Men med åren förstod vi vitsen med det hela,
vi slutade slå och började med pojkarna kela
i den allra första början sprang de kvickt ifrån oss
men på slutet har även de kommit loss

Tänk vad olika minnen man har
och snart är det, det enda som är kvar
Nio långa år har nu snabbt passerat
o det märks endast på det vi kasserat

Till veckan står vi i kyrkan med återhållen gråt
och ger rektorn en kram som är alldeles våt
konstigt att den sista examen ska vara så svår
när den har varit det enda vi sett fram emot i nio långa, långa år....


Kommentarer

Postat av: Tommy

Publicerad 2009-06-05 08:44:26

Grattis från "Jalafolket" oxå!!!

Våta kramar t rektorn?Va e de för slags kramar?Vill oxå ha!!! ;-)

Postat av: Milliz

Publicerad 2009-06-06 21:41:29

Duktig på rim redan då! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela