Cattas liv och tankar

Mina vänner!!

Publicerad 2009-05-17 13:30:41 i Allmänt,

Tycker att det är dax att presentera mina vänner för alla bloggläsare.. Tjatar ju bara på om mej hela tiden och det blir ju tröttsamt i längden.. Så här kommer nu en presentation av de vänner som är en del av mitt liv och som betyder väldigt mycket för mig! 

  Jalafolket, hanen är starkt engagerad i schlager och fullkomligt älskar sin mobiltelefon. Fostrar sina avkommor med fast och hård hand, eller inte ;-). Honan har en benägenhet att på sitt charmiga unika sätt alltid låta munnen gå utan konsekvenstänk.. Fungerar inte utan sin disktrasa..

 Bredsandare: Helt beroende av fasta rutiner och planerade dagar. Spontanitet är farligt och får dem att uppleva otrygghet. Är dock helt underbara varelser och några av de som jag älskar mest i hela världen!

 73-orna: Två honor som här ses utan sina respektive. Båda pedagoger och hörs säkrast framemot natten då de utövar 80-tals klassiker. En av hanarna är starkt politiskt engagerad och den andre tar sitt kall som brandman på största allvar.

 Sunnåsare:  Mysiga från sandslätten. Ambitiösa honor som studerar febrilt för att kunna bli en ny Nightingale. Hanen trivs bäst på diverse fordon, grävde gropar är kännemärken efter hans framfart.

 Skedloligan: Hon ses oftast i stora grupper, älskar att ha många runt omkring sig och fixar detta strålande. Ser till att alla får föda och känner sig bekväma. Han vistas ofta i skog och mark och är inte lika synlig men väldigt lugn och harmonisk i sin personlighet. Viss tendens till spretiga fingrar sena kvällar..

 Larmarna: Ord överflödiga.. Hon översvallande och fullkomligt älskar alla i sin närhet, brinner för sin familj och ses ofta i garagemiljöer sippandes på diverse smått och gott. Han är invandrad från storstadsmiljö men har acklimatiserat sig väl i norr och har fått några tjusiga avkommor. Jagar gärna bäver men ses oftast i färd med att rusta sina framkomlighetsfordon, typ kanoter och dyl..

  Sportarna:  Funnits med länge i mitt liv och bär förtroenden med största ansvar. Har hittat en likasinnad man som hon delar sitt liv med. Trivs med aktiviteter och har aningen svårt att ta det lugnt. Avskyr småkryp, allt från bassilusker till myror...

 Backen: Matkunnig från backen som lever med sin man och sina barn, tillbringar stor del av vinterhalvåret i fjällmiljö och på få kvadratmeter. Ses ofta på sin altan på sommaren där dieten är vin och en och annan irish coffee.

  Bodackarna: Ses ofta på fyra, antingen hjul eller ben. Honan kan tas för att vara en hårding (vaktar häktet, hårrock, piercad, tatuerad.. ojojoj ;-) ) men är mjuk som godaste kola inuti. Underbara personer som har en särdeles unik humor. Två små prinsessor ses oftast i deras följe.

    
  

Godingarna:  Brudar av olika de slag som alla är helt fantastiska och olika i sina personligheter. De har mycket att tillföra och funnits i mitt liv olika länge. Kanontjejer!! Love them all!!


Hyllar nu alla mina vänner och tack för att ni finns!! Utan er skulle livet vara bra trist!!!

PS Skulle jag råkat ha glömt nån så skrik till!! Blir lätt lite förvirrad efter så här lång stund vid datorn då solen gassar ute..

Kommentarer

Postat av: mia

Publicerad 2009-05-17 17:48:53

Du är då helt otrolig... Hahahahaaaa!!!!! We love you oxå.. ; )

Postat av: Anna

Publicerad 2009-05-17 20:17:11

Gulliga du!! :-)

Postat av: Nettan

Publicerad 2009-05-17 21:32:14

Gud, vad du är duktig på att skriva!! Jag förstår att skolarbetet går som en dans!! Kramar

Postat av: En av Bresandarna...

Publicerad 2009-05-18 07:17:58

Förstår inte vad du menar? Vaddå planera???

Men på resterande av dina vänner var det såklart klockrent och helt underbart skrivet! ;)

PUSS

Postat av: Cajsa

Publicerad 2009-05-18 08:07:13

Skratt! Jag vet inte riktigt om det stämmer på resten av dina vänner, men gällande "bredsandarna" kan jag bara hålla med! Hoahoahoa....

Postat av: Jalafolket....

Publicerad 2009-05-18 12:50:46

Love you too!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela