Cattas liv och tankar

Fredagsmys

Publicerad 2009-11-06 18:19:39 i Allmänt,

Idag har vi "bara" sovit till halv elva... Rätt skönt med morgontrött bebis, fast inte lika skoj på kvällen... Har sedan tvättat o stökat på lite här hemma, var även bort på Värdshuset o åt supergod lunch med bästaste Jannice! Lyxade till det med ett glas cocacola oxå! Mmmmm!! Ikväll ska det oxå bli god middag, entrecote, kroketter o murkelsås vankas. Tror faktiskt att huset bjuder på ett litet, litet glas rött oxå.. Så ni som har problem med folk som ammar o dricker ett glas vin får hoppa över o läsa idag....

Fått efterfrågan om Lisas födelse också.. Några som själva snart ska få smått och även andra som tycker det är lite skoj att veta. De som inte gillar förlossningsberättelser får sluta läsa här.. För här kommer berättelsen om lilla Lisas entre till oss!!

Två dagar över tiden, när skulle det egentligen ske
den här mamman började bli rätt le...
suttit på föräldramöte, kände inget speciellt
trodde att förlossning ännu ej var aktuellt

Gick till sängs, strax efter tjugotre
Vaknade vid ett o kände att nu börjar nog de...
Tog en Alvedon o satte mig i soffan o tittade på "Cityakuten"
Värkar var femte minut och höll i sig i minuten..

Väckte sambon vid tjugo över två o sa att nu är det på g...
ringde sedan förlossningen o sa att vi kommer snart bli tre
Färden dit gick rätt så bra, trots att dimman låg helt tätt
o värkarna blev ondare o ondare o kom snart i ett

På förlossningen klev vi in vid halv fyra o då var det inte tid för smek
att "öppna sig" för bebis är definitivt ingen lek
Fick komma in direkt på ett rum o då var det mycket smärta
o värkarna påverkade bebisens puls o hjärta....

Vid 04.10 sa barnmorskan att det var dax att krysta o ta i
o efter två krystningar så sa det plopp o så var det förbi
förlossningen var över, vi hade fått en underbar liten tjej
lyckligast i världen kunde vi välkomna miraklet o säga hej

3606 gram o 51 cm var den lilla
o alla tår o fingrar satt perfekt o inget var illa
Vår prinsessa, dotter, lillasyster kom  till världen 04.14 prick
o vi var så lyckliga o tacksamma för att vi en sån ljuvlig bebis fick

Lilla Lisa är snart tre veckor o allt går så himla bra
o storasyskona månar o pysslar om henne varje da
Pappan är stolt som en tupp, och älskar henne överallt
o mamman, ja hon är lycklig över sin fina, fina familj som verkligen betyder allt...


Kommentarer

Postat av: Katarina med K!

Publicerad 2009-11-06 23:33:04

Jisses Catta, det var den "mysigast" förlossningsberättelsen jag hört/läst, tänkte ju nästan sluta läsa, men är ju lite för nyfiken ;-) Glad att jag inte gjorde det, du är superduktig att skriva, och en superduktig mamma också - det är jag säker på.



Kram, Katarina

Postat av: mia

Publicerad 2009-11-07 01:19:34

...Mmmm!!! Rörda ögon från Hackås... ; ) Du är så himl braa! Puss å kraam

Postat av: Kate

Publicerad 2009-11-07 10:03:54

Jag ska inte jobba någonting där uppe den här månaden, men kan jag komma förbi hos dig och hämta den tror du ? Är lite sugen på att kika på lilla Lisa också :)

Postat av: Malin

Publicerad 2009-11-07 10:09:51

Åååå vad underbart =) En riktigt härlig berättelse!! Man blir så liksom så lycklig å nu lääängtar jag mera...hehe... Håller me om att du e ju så fruktansvärt duktig på att skriva ler Hoppas du hade en trevlig kväll =) kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela