Cattas liv och tankar

Ödmjuk...

Publicerad 2010-07-04 16:08:33 i Allmänt,


Jobbar nu sista kvällen för den här gången. Helgen har passerat. Har verkligen ett underbart jobb och den stora förmånen att få jobba ute på distriktet. Så fantastiskt kul! Speciellt på sommaren.. Ljusa varma sommarkvällar.. Fantastiska vyer..Möten med massa människor, patienter, anhöriga och personal. Underbart! Jag får ta del av spännande levnadshistorier och uppleva både sorg och lycka.

Ibland möter jag döden.. Alltid lika speciellt. Och olika. Oftast väldigt fint, men ibland är det tungt, ibland kan det vara fruktansvärt..

Kontrasterna mellan glada skratt i sommarnatten där människor är fullt upptagna med livet och till människan i livets slut är rätt stor.. O så är livet, från början till slut.. Glädje, sorg, liv, död...

Återigen, CARPE DIEM... Njut av livet, det går faktiskt inte i repris....

Puss på er!

(Bilden är från Vättaberget i Liden en ljum sommarkväll....)

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2010-07-04 22:33:46

Så sant. Imorgon kan det vara för sent.

Postat av: Elin - Bondmora

Publicerad 2010-07-05 01:03:03

Puss tillbaka! Jag bara måste resa till Liden! :-)

Postat av: Mollamaja

Publicerad 2010-07-05 07:58:39

JA så himla sant. Varje stund av varje dag borde levas som om det är det sista man gör. Glöms tyvärr för ofta...men härligt när man kommer ihåg det.

Kram på dig!

Postat av: Realisten

Publicerad 2010-07-05 12:23:34

Man behöver påminnas om det där ibland.

Vilken vacker utsikt!

Postat av: E M M A

Publicerad 2010-07-05 16:00:05

sv: hehe jo lite duktig är jag nog ^^

hur mår du idag då?

Postat av: Birgit Zentio

Publicerad 2010-07-05 16:27:14

Så sant och så fint skrivet.

Ta vara på stunden här och nu, livet kommer inte i repris. Kram! //BiZen



Ta vara på livet, det kommer inte i repris.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela