Cattas liv och tankar

ÅH VILKEN HÄÄÄRLIG DAG!!!

Publicerad 2010-03-18 20:55:50 i Allmänt,

Börja finfint.. Åkte själv med liten in till stan. Mötte sedan upp stora barn på Navet för en UNDERBAR eftermiddag på stan! Klackade runt i stenstan o det var faktiskt riktigt skoj, hos tandläkarn gick det oxå kanon (inga hål, tjoho!) men sedan gjorde jag kardinalfelet nr1..

Jag väntade med middan...

- Två barn som varit på skola o åt lunch halv elva...
- En mamma som åt frukost halv åtta..............
- En liten som var sjuuuukt trött..
- Två stora barn som INTE kunde samsas om vart vi skulle äta o mamman var dum o FRÅGADE!!!
- En trapp som INTE var vagnvänlig...

Summa kardemumma: Mamman blev fyra år och stampade med foten o grät fram att "nuSTRUNTARviidethärattdetALLTIDskablisåhärnufarvihemoäterKORVOMOS!!!"

Vad lär vi oss...

- Mata barn OCH MAMMA innan middag...
- Välj restaurang med hiss alternativt markplan. INTE källare!


 

 

 



PS  Hade rätt mysigt ändå till slut.. Då maten landat o blodsockret kommit upp till hanterbar nivå.. :-)

PS igen.. Vilket hot va!  "åka hem o äta korv o mos"  Ruggigt...

Kommentarer

Postat av: Curlingpappan

Publicerad 2010-03-18 22:15:17

HAHAHAHAHA!!! Vi är nog ganska många föräldrar som inte har nå´n aaaning om vad du pratar om;-)Sockerfall är nog bara en myt;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela