Cattas liv och tankar

Badbarn!

Publicerad 2010-03-04 00:19:52 i Allmänt,

Planerade för bad i Timrå idag! Lisa skulle få premiärbada i pool! Men eftersom absolut inget ska få gå som planerat så blev det lite omstrukturering under dagen...

Packade alla attiraljer för badet o gick ut för att starta bilen.. Men den var totalt TVÄRDÖD! Visste att sist den var så här så knackade Martin på startmotorn o då gick den som en klocka igen.. Problem! HUR ser en startmotor ut?? Kändes inte aktuellt att knacka på allt i motorn utan gick direkt över till plan B..

Storkidsen kom hem från skola kl 13.40.. 13.50 går bussen till stan.."SkyndaerattpackabadsakerbilenstartarinteutanviskaåkabussentypNUUUUUUU"! Vi hann med....

Eftermiddagen blev så himla mysig o Lisa fick sitt efterlängtade premiärbad i poolen (hon har tjatat länge nu..).







Väl hemma blev det lite bryddsamt då både jag o Martin ville se på TV kl 21, fast naturligtvis på OLIKA kanaler.. Men löste det snabbt med ett sms o sprang sedan bort på Örnnäset där det vankades Greyspremiär och som brukligt på premiärer, även lite vin!! Såååååå himla trevligt! Hade lätt kunnat suttit kvar o surrat hela natten men eftersom både jag o Mia är ansvarsfulla föräldrar, *host*, så gjorde vi kväll redan före tolv..

Vi spar oss för lördagens byadrabbning!! TACK för en mysig kväll! Kan kanske bli tradition det där....

Kommentarer

Postat av: mia

Publicerad 2010-03-04 10:02:04

Tack själv!! ...Taget! ; )

Postat av: Katarina

Publicerad 2010-03-04 11:55:59

Mysig dag det blev ändå!



Samma tv-situation uppstod här då T kom in med andan i halsen "slå på fyran!"...skulle inte tro det, jag tittar på Grey's - var svaret...men vi har ju två TV'ar (eftersom vi inte har så många grannar inom springavstånd...) så det gick bra. Han hade fått några telefonsamtal från kollegor att nya Timell var sevärt!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela