Cattas liv och tankar

Sommarbetraktelse

Publicerad 2011-08-21 22:12:46 i Allmänt,

Den här sista semesterveckan har jag verkligen kramat ur det gottigaste. Turen till stugan var alldeles sagolik och precis sådär som man vill att det ska vara.. Barn som fiskar, ror, badar, eldar och leker. Fantastiskt! Har även kommit iväg och plockat svamp ett par gånger och jag tror nog att svampplockning är för mej som heroinet är för en knarkare...Helt oemotståndligt!! Blir helt totalt lyrisk då jag får gå i skogen och leta o leta för att plötsligt se de guldgula juvelerna lysa på marken! Total lycka!

 
 
 


Imorgon ställer vi väckarklockan.. Gurra börjar fyran och Ida sjuan (!!!!!!!!!!!!!!!!!!). Tycker det var alldeles nyss jag var där och kände spänningen av att äntligen få börja något nytt. Nya människor från grannbyarna.. Nya lärare.. Nya klassrum.. Man var ju vuxen (trodde jag på det bestämdaste) och det var mycket känslor som man inte riktigt visste var man skulle göra av... Första "riktiga" pojkvännen. Ja herreguuuud vad många minnen man har från högstadietiden.. Mest roliga men även jobbiga, tunga och rädsla för att inte passa in.. Tonårstiden är ingen lek. Och jag tror alldeles bestämt att det är tuffare idag. Men jag önskar av hela mitt hjärta att den blir sådär lagomt trulig och mest ger underbara minnen och att de hårdaste törnar är liiiite nedfilade...

Älskade unge, vad fort det går...



Lilla och stora prinsessan... Kärlek!!

Kommentarer

Postat av: ann-kristin hådén

Publicerad 2011-08-31 09:13:09

skicka in bilden till ST-sommar bilder (tävling) ta även bilden med pojkarna på bryggan. De och flera andra bilder ger en härlig sommarkänsla. Kram ,farmor.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela