Cattas liv och tankar

Vilken dag!

Publicerad 2011-12-20 21:24:11 i Allmänt,

Hade jag anat hur den här dagen skulle bli hade jag nog stannat kvar under täcket ett tag till för att samla krafter...

Igår var Ida ute o åkte pulka o körde då rakt in i en snövall o gjorde illa sin hand. Kunde inte se något speciellt men hon hade ganska ont. Lindade därför handen och avvaktade... Imorse var handen lite lätt blå, svullen och ond. Såklart. Bokade tid hos farbror doktorn och fick då remiss till röntgen. Fortfarande med en liten förhoppning om att det inte skulle vara en fraktur (Hoppades o hoppades men hade det på känn..)

Eftersom jag vet att det kan ta rätt lång tid på hospitalet försökte jag lösa logistiken på bästa möjliga sätt. Inte helt enkelt med tanke på att jag dessutom låst in min hemnyckel (varför göra något enkelt?) och därmed kunde inte Gurra gå hem efter skolan och sedan gå o hämta Lisa. Problem. Pratade då med min ömma moder som lovade ta emot Gustav med lillasyster som skulle ta 15 bussen till Indal eftersom mamma jobbade sent. Sedan kunde jag plocka upp barnen på hemvägen från sjukhuset. Listigt tänkt!

Nu blev det inte riktigt så enkelt... Ett ben i Idas hand var naturligtvis av. En fraktur var precis vad vi behövde så här till jullovet. Gipsning och läkarträff. Då vi nästan var klara där på akutmottagningen så ringde min halvt hysteriska tioåring som tydligen drabbats av akut demens och totalglömt att han skulle åka till mormoderns jobb o därför klivit av hemma hos mormor. Där var ingen hemma.. Såklart.

Nu löste Gustav det här på bästa sätt o klackade hem till sin pappa, bärande på sin lillasyster under armen. Så Lilla Lisa fick tillbringa em hos Gustavs pappa: pappa Janne som hon numera säger. O hon hade definitivt ingen lust att följa med oss hem då jag o Ida kom för att plocka upp dem på hemvägen.

Kändes rätt skönt att äntligen komma hem o andas ut......

kräks pojkeländet Gustav.

Stackars STACKARS mej Gustav o Ida!

Kommentarer

Postat av: Emma S

Publicerad 2011-12-20 21:45:03

Men förlåt, men jag blir lixom så full i skratt samtidigt som jag tycker synd om er. Va tråkigt för Ida! och va tråkigt för er alla om det dessutom är magsjuka. Eller var kanske Gustav helt slut efter dagen...bära på lillasyster, men vad det måste ha sett gullig ut. Krya på er allihopa. Skickar lite styrkekramar upp över slänten

Postat av: Carro

Publicerad 2011-12-21 09:41:23

Det känns dumt att man vikt sig av skratt, men samtidigt.. allt annat vore oundvikligt.



Tycker dock synd om er bakom allt detta iaf, men det är bara du som kan få en att skratta åt en sådan skitdag :b



Hoppas barnen kryar på sig iallafall.. och om det nu är magsjuka, låta den dra snabbt förbi! Onsdag idag, snart ledigt! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela