Cattas liv och tankar

Jomenvisst...

Publicerad 2011-11-10 22:21:37 i Allmänt,

Måste ju säga att det är otroligt trevligt att ni kikar in fast det råder total bloggtorka.. Kan inte påstå att jag har något klokt att tillägga...

Har varit o grattat mormor på hennes 89 årsdag, o det är ju faktiskt ganska spännande! Inte direkt en ungdom längre... O man kan säga att det inte är direkt min förtjänst att hon lever o frodas.. Höll på att skrämma livet ur lilla mormor efter ett av mina mindre lyckade infall...

Jag, Ida o Gustav, som då var nyfödd, for o skulle hälsa på mormor. Gustav somnade sött i bilen så jag tänkte att han får väl sova en stund o lämnade honom där.. Ida hade med sig sin kära bebisdocka o ville naturligtvis att mamman skulle bära. O precis fick ja den brillianta totalkorkade ideén att låtsas snubbla precis då jag klev in i köket hos mormor bärande på bebisdockan och bebisdockan seglade rakt över rummet..Gissa vem mormor trodde flög i golvet med ett buller o bång? Gissa om hon tyckte det var ett superkul skoj?

Japp, helt rätt... Inte uppskattat skämt. O till saken hör att min mormor ser fruktansvärt dåligt och dessutom satt en granne till henne på kökssoffan och han såg inte heller speciellt road ut. Märkligt.. Eller kanske inte...

Tur mormor är en krutgumma med ett sådant otäckt barnbarn!

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2011-11-11 18:08:59

=D Vem, om inte du, skulle kunna komma på en sån idé

Postat av: Eva

Publicerad 2011-11-11 18:09:23

=D Vem, om inte du, skulle kunna komma på en sån idé

Postat av: Eva

Publicerad 2011-11-11 18:10:37

Oj, vad det blev konstigt! Hoppas du förstår vad jag menar... ;-)

Postat av: Elin

Publicerad 2011-11-20 10:05:08

Hahaha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela