Cattas liv och tankar

Paris del 2, TORNET!!!

Publicerad 2011-10-19 22:06:58 i Allmänt,


Ett besök i Paris utan att ha varit upp i Eiffeltornet
Är väl ungefär som Fäbodjäntan utan hornet...
Köade en timme men till slut var jag skakande på väg in i hissen
Hade någon sagt "BU!" hade det nog kommit lite kiss sen...





Att vara på väg upp var ungefär som att gå till tandläkaren o gynekologen på samma gång
o väntan på min tur var tyvärr inte tillräckligt lång
Men väl däruppe då jag på skakiga ben ur hissen klev ut
så var det en upplevelse som jag kommer minnas till livets slut...



En milsvid utsikt över vägar, älvar och hus!
Blev alldeles salig och försattes i ett lyckofyllt rus
För att ha trotsat sina rädslor och få uppleva detta där och då
Var något HELT fantastiskt och väl värt att vänta på






En SKÅL i Champagne däruppe fullbordade den ljuvliga dagen
(o lugnade även den höjdrädda känslan i magen...)
Njöt sedan av solen, älskade familjen och den underbara vyn
och kände mej plötsligt HELT trygg låååångt däruppe i skyn...




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela