Cattas liv och tankar

Nu börjar det likna nåt!

Publicerad 2012-04-29 20:29:30 i Allmänt,

Efter en lååång vinter känns det äntligen som om våren är här för att stanna! Gårdagen bjöd på korvgrillning till lunch med grabbarna Jala och sedan for vi söderut för en dejt med allra käraste syster med fam. De har ju hållit på o fyllt massa år så vi tyckte det var på tiden att uppvakta innan det är dax igen... Vankades god middag och ett svalkande vitt vin. HELT ljuvligt i kvällssolen!!

Men ack den glädje som varar för länge..

Inom loppet av drygt en timme vomerade 3/4 i fam Wallin. Spännande värre. Endast Isa mådde finfint och det visade sig att alla utom hon hade ätit mjukglass på eftermiddagen. Så tack men NEJ tack, ingen mjukglass från den kiosken i sommar. Blev ett lite annorlunda slut på kvällen då det kretsade runt att kräkas på "rätt toalett" och att trycka i Tova druvsocker eftersom hennes blodsocker blev alldeles för lågt... Som tur var mådde hon bättre efter ett tag och kunde få i sig lite.

Jag o Martin satt till slut uppe helt solokvist då samtliga skakandes krupit till sängs så vi följde strax deras exempel. Inte alltför ofta det är natt före 00 då vi är på turné vid kusten.


Om det ser ut som att det är ett vinglas på gungan så är det blott en synvilla.



Jordgubbar till frukost ute på altan med en strålande sol och en klarblå himmel!

Tuffingen Isa som tog hål i öronen igår och som var klok nog att välja en isglass istället för en mjukglass...


Avslutade en härlig helg med en tripp till Birsta för nya skor till barnen, cykel till Gurra och sedan en grillmiddag hos bästa svärmor o B-O och en nyplockad bukett av de finaste blommor; vitsippor!!

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2012-04-29 22:28:52

Härligt med vår(iga)bilder =)

Mindre härligt med en bacilur-mjukglass =(



Ha dé..



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela