Cattas liv och tankar

Dum blondin!

Publicerad 2012-02-25 20:15:17 i Allmänt,

Idag hörde jag talas om en riktigt puckad blondin, typ mosters kusins fasters barnbarn... Hon skulle tanka sin jobbarbil o svängde snitsigt in på macken i schtaaan. Men då hon skulle ta av tanklocket så gick det inte, hur hon än snurrade o snurrade på locket. Hon kikade in i bilen och letade en slags låsanordning men ack, inget kunde rubba locket, hur hon än vred så klickade det bara. Så då gick den arma människan in på macken och fick tala med en ung reslig kille.

- Jo det är så här att jag får inte upp tanklocket, himla pinsamt men det går bara inte..

- Jamen då ska jag följa med och se om jag kan hjälpa dej med det!
(Käck och "dethärskalösasiglillagummanröst"

- Tack snälla..
(med tacksam och lite skämmig röst).. Himla pinsamt det här. Men det GÅR bara inte.

- Hmmm... Då ska vi se
(öppnar tanklockslucka och skruvar av locket bums, åt det andra rätta hållet....................)

(Så kan man också göra men det är inte riktigt rätt..men med facit i hand borde det kanske ha testats innan man ber om en totalidiotstämpel i pannan...)

- Oopps.. he.he.he. Va tokigt det kan bli...

Rodnande och skamsen ville jag hon helst stanna och överförtydliga för den unge pojken att det inte var en dålig raggningsreplik utan bara en total härdsmälta i hjärnkontoret men smet istället tyst och försynt därifrån...

Kommentarer

Postat av: Bondens fru

Publicerad 2012-02-27 20:06:32

Hahahaha, tack för ett gott skratt, det behövde jag. Eller rättare sagt, tacka den där blondinen från en annan blondin.

En annan sak som jag måste fråga nu när jag kommer ihåg det: Har ni ett gilijotinmuseeum i Liden? Hon som driver det är gift med Berlinmuren?

Postat av: Elin

Publicerad 2012-03-04 07:29:33

Hahahaha! Härligt!:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela