Cattas liv och tankar

Hemma igen!

Publicerad 2012-01-17 21:53:13 i Allmänt,

Idag fick vi hem lilla skrot igen!! Hade sån tur att världens bästa pappa/morfar kunde fara och hämta hem henne!

Lisa kom då till mej på jobbet en stund o hälsade på tanterna och farbröderna. Tycker det är superviktigt att barnen blir van att vara med de gamla och sjuka. Inbillar mej att de får en helt annan respekt mot den äldre generationen om de får vara med och hjälpa till lite, sitta bredvid, fika och prata.  Få lyssna på deras spännande berättelser från deras barndom, uppväxt och allt som de faktiskt varit med om. Många har ju faktiskt växt upp under kriget och dessutom varit med om den otroliga tekniska explosion som skett i samhället. Tyvärr verkar det vara många barn/ungdomar som aldrig träffar äldre. På något sätt tror jag att det är en dundertabbe att inte integrera mer mellan generationerna. För har du den grundläggande respekten för äldre redan som liten, så tror jag inte att det mynnar ut i att de senare i livet rånmördar en gamling eller tar ovärdeliga smycken från deras bostäder.. Eller har jag helt fel?

Hela ansiktet full av mosters goda choklad (kort sen i lördags..)

Kommentarer

Postat av: Emma S

Publicerad 2012-01-17 22:06:22

Hade inte kunna sagt det bättre själv!

Postat av: Eva

Publicerad 2012-01-18 18:22:17

Vilka kloka ord! Skriv en insändare till tidningarna om detta! Kanske någon kan vakna till och förstå vad det är som händer när man inte låter barnen träffa flera generationer... Kram till en klok tjej!

Postat av: Biggan

Publicerad 2012-01-18 22:47:58

Håller med! Stor godfortsättningskram till dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela