Cattas liv och tankar

Anna-dagen!

Publicerad 2013-12-09 08:52:00 i Ljuvliga helg!,

Har förmånen att ha många fina Annor omkring mej o idag önskar jag alla Grattis på namnsdagen!
Önskar även Grattis till Måns som fyller storkille på riktigt, 10 år idag!!
 
Helgen blev som förväntat jättebra! Kanonväder på lördag med sol och gnistrande snö, Lisa var stormlycklig över att få premiäråka säsongens första snowracertur med efterföljande skidrace. O det kändes rätt ok att efter ett par timmars utevistelse gå in med rödrosiga kinder och få dricka lite varm choklad och smörgås! Livskvalite!
 
 
På kvällen var det tjejmiddag på agendan. Kanongott, kanontrevligt och kanonvänner! Avhandlade allt mellan himmel och jord och lite till, lyckades förlora tävlingen men fick en sällan skådad läxa att ta hem o praktisera... (O som den exemplariska människa man är så var det självklart att stöka undan den så fort som möjligt.) Gjorde kväll/natt i lagom tid och vaknade lagomt pigg på söndagmorgon, redo för finaste luciafirandet på Sunnåslokalen med både stor o liten dotter som fina tomtenissar tillsammans med en skock andra härliga barn/ungdomar. Magi som vanligt.
 
Nu laddar vi om för den stora julbordsveckan, tre julbord på fyra dagar.. O dessförinnan 15-års firande. Tur jag tränade imorse och att det är dax för en "2" dag så att magen hinner hämta igen sej innan matorgien börjar...
 
Talande knapp...
  B-)<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela