Cattas liv och tankar

Vad hände..

Publicerad 2013-12-11 06:43:07 i

.. med Pollydockor, barbie, pekböcker, dockvagnar, memoryspel, glitterklänning och Bananer i pyjamasfilmer? Hur gick det till då det nu hux flux står en ung kvinna i mitt kök? Vart är den där lilla flickan som kiknade av skratt då jag kastade henne i luften och sedan tog henne i mitt knä och kittlade tills hon skrek av glädje? O när slutade jag att borsta hennes tänder, hennes hår och läsa godnattsagan?
 
Hur det gått till kommer jag aldrig att begripa. Åren flyger förbi. Försöker greppa tiden men den slinker förbi med ett retsamt skratt, ovetandes om min alldeles egna ångest över att bara kunna stå bredvid och innerligt hoppas att min lilla stora tjej är tillräckligt rustad för att möta vuxenlivet.. Med alla farliga, otäcka och alldeles underbara saker att ta del av. Var rädd om dej mitt hjärta. JAG är SÅ rädd om dej..
 
Precis nu är det tufft att det går så. himla. fort. Igår föddes hon, idag fyller hon femton. 15. 15. 15. 15.....
  
Det enda jag vet är att jag är stolt över min goa, snälla, vackra, truliga men absolut BÄSTA femtonåring!
 
GRATTIS min fina tjej på din femtonårsdag! Älskar dej!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela