Cattas liv och tankar

Onsdag hela dagen!

Publicerad 2013-11-20 17:00:00 i

Snart har hela veckan gått igen. Om en månad är det närapå julafton... O kors i taket, jag är ledig alla juldagar!! Hör inte direkt till vanligheterna inom vårdyrket... heder åt alla som jobbar! Men kan på sätt o vis sakna att inte få fara runt på julafton eller på andra storhelger, det är rätt mysigt trots allt. Alla (ja, åtminstone de flesta..) är på gott humör och det är lite festkänsla överallt. Mysigt!
 
Helgen som gått bjöd på fantastiskt trevligt umgänge på lördagkväll med god mat, god dryck, kortspel och sedan avslutning med sällskapsspelet Galenpanna... Toktrevligt som vanligt och det är nästan så man skulle kunna göra om det varje helg.. För någon gång borde väl min tur i kortspel återkomma så jag kan få revansch... Gått ont de sista gångerna.. Men jag misstänker att det är fusk med i spelet.. Hur kan jag annars förlora gång på gång på gång??
 
 
Foto: Plötsligt händer det!!
Nu i helgen är det inte något planerat, känns skönt med en "blank helg" och måste kanske börja förbereda för lite adventsfint hemma.. För nästa helg beger sig ju jag o Martin till stan för att förlusta oss med hotell, julshopping, restaurangbesök och pubrunda. LÄNGTAR!!
 
Lilla skrot tänkte vi lämna in hos den ömma farmodern om hon inte nu axlar ansvaret och jobbar helg... Men visst syns det hur hon lääängtar efter att mysa med farmor!!
 
 
Foto: Nybadad krumelur ska nu förpassas t sängs.. Övriga hoppas på bättre underhållning än fredagens blåsorkesterkatastrof...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela