Cattas liv och tankar

En dag

Publicerad 2013-10-31 21:23:25 i

Smyger upp med en obekant gammal kropp ur sängen, den kan verkligen kännas som närmare hundra ibland..

Funderar en stund över det vita spöket i spegeln som har ögonen fulla av sand

Jobba på hela dagen, går i rasande takt. Vara glad o kunnig och försöka ha koll på allt..

Snabba sig hem, hämta på dagis, fixa mat, läsa läxor, städa och plocka undan överallt

 

Dessutom tvätta, ta hand om disken, sopsortera och avmaska katten

Måste nog även handla, tanka bilen o hjääälp är det redan natten?!…

Komma ihåg födelsedagar, utvecklingssamtal och föräldramöten kors o tvärs..

Inte undra på att det känns som om min hjärna sjunger på sin sista vers.

 

Att torka snoriga näsor,  bädda rent i sängar,  frosta av kylen och hota om datorförbudet

gör att man blir tröttare än tröttast och ingen ork finns kvar till något barnförbjudet

Men tänk om det kunde vara så att disken direkt hoppar på sin plats, gnistrande ren

Att tvätten doftar friskt och var sorterad i garderoberna åt var och en

 

Maten var färdig, lagad av konstens alla regler och full av antioxidanter

o hemmet skulle vara städat och fint, fullkomligt presentabelt för alla slags pedanter

Då skulle nog den här kvinnan bli som en piggare tant ung liten spätta

och sannerligen skulle det kanske kunna orkas med lite hetta

 

Men den tiden kommer säkert, det tror jag nog, ja jag håller mina tummar

och om inte annat så förgyller den ljuvliga visionen mina drömmar…

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela