Cattas liv och tankar

Härliga hösthelg!

Publicerad 2013-10-06 20:25:02 i Underbara höst,

Ännu en dag i svampskogen! Bästa stället att tillbringa en ledig dag enligt mej! Hittade mängder med trattisar så nu har vi fulla förråd och kan dela med oss av härligheterna! Vis av förra helgens svamputflykt (då Camilla blev aningen upprörd över att jag råkade få ett astmaanfall mitt i skogen och astmamedicinen låg i bilen i Indal..ooops..) så hade jag med mej både astmamedicin och Martin till skogen idag. Camilla hotade nämligen med att hon aldrig ville vara med mej i svampskogen igen om jag skulle hålla på så där.. Märklig syster..
 
Men idag gick det bra, kunde både andas och plocka massor av svamp! Perfekt!
 
 
På vägen hem svängde vi upp på Vättaberget och det är bara så att hur många gånger jag än är där uppe så slås jag alltid över vilken fantastisk utsikt det här!! Magiskt! Vi bor i en vacker bygd!
 
 
Efter svamputflykt och vackra vyer bjöd jag helt sonika in oss på middag uppe på Jala. Tyckte det var alldeles lämpligt efter en dag i skogen. Inte helt säker på att kvinnan i huset tyckte det var lika lämpligt efter att ha varit på 40-års fest på andra sidan skogen och hon såg fläckvis rätt krum ut där vid bordet... Men vi var mycket belåtna, både med maten och sällskapet!
 
Imorgon måndag igen! O nu gott folk går vi på allvar in i nedräkningen mot helgens tripp till Stockholm och "Rock of ages". Ska bli sjukt kul!!
 
Bild från förra årets musikalupplevelse, då i London!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela