Cattas liv och tankar

Kommer att facebooka ihjäl mig..

Publicerad 2008-12-16 21:16:29 i Allmänt,

Tror jag måste införa egna restriktioner på FB.. Sätter mig vid datorn flera ggr /dag o har sjukt svårt att slita mig därifrån.. Kollar på allt o inget. Andras vänner, mina vänner osv. I det oändliga. Vänners vänners vänner är inte aktuellt att ha koll på.... Tror jag får ställa äggklockan o stänga ner då den ringer. Men då fuskar jag väl med tiden, har en tendens att vilja göra det då ingen ser... Fula sidor hos mig. O har en hel del fler oxå men det får bli en annan gång..

 Har jobbat som en galning idag, hade planerat att få fara på julbord imorgon med systrarna i stan men det sket ihop sig, som vanligt då man tänkt nåt trevligt. Har lite panik nu på jobbet hur man ska kunna jobba ihop en vecka på två dar.. Lite halvtungt att göra allt mån o tis. O tror att patienterna blir aningen brydd om jag börjar denna vecka o ger extra sprutor istället för nästa vecka.. Ingen bra idé tror jag. 

I kväll kom jag på den ljusa ideén att ha lite tjejmys m glögg o pepparkakor o en massa julsånger imorgonkväll. Bjudit in några härliga tjejor runt byn  o hoppas nu bara att nån dyker upp... De ska givet få baka sina egna pepparkakor o ser fram emot  ett varierande utbud.. hihihi..Tänkte att man kan spetsa till glöggen lite oxå.. ;-) Jag är ju ledig torsdag så för mig är det lugnt. Får se vad som händer. Har bara hört av dem som inte kommer o någon som ev kommer. Så jag håller tummarna att de andra ramlar in. Tycker ju att det är så vansinnigt kul att umgås lite spontant emellanåt!

Nu ska jag bara kolla fb sen ska jag krypa t kojs... :-) Bara en gång till o inge länge, lovar!!!!! helt säkert!

Natti natti o sweet dreams om tomtar m långa  skägg o stora paket ;-)

Kommentarer

Postat av: Sirpa

Publicerad 2008-12-17 15:14:07

Hello:-)

Jasså det är till att erkänna helt öppet att du är beroende av FB, haha..

Själv är jag väl inte så vansinnigt imponerad av det där stället.. faktiskt och tur är väl det.



Kul att kunna läsa och följa med lite i vad som händer däruppe i norr. Hade ingen aning om att det var prat om att dra ner på ssk där...igen. Men hörde av Ingrid för ett tag sen att det var saker i görningen.

Jaja, det är väl tyvärr så att vi får lära oss att det kommer att vara på detta viset.. än så går det upp så går det ner så går det upp..igen.



Ha det underbart:-)

Varm Kram, Sirpa

Postat av: hanna

Publicerad 2008-12-17 21:13:33

Haha!! Du är ju stört skön vännen! :) Passa så du inte får datavirus på hjärnan om du sitter så mkt ;) Men jag håller med dig, sjukt intressant att hålla lite koll på andras världar :)

Ha de så gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela