Cattas liv och tankar

La familia!

Publicerad 2008-12-15 20:39:48 i Allmänt,

Har haft en skön ledig dag! Först frukost med det härlig gänget Tommy, Jannice, Hansa o en sjuk liten Elias.. Surrade en massa strunt och fick skratta en hel del.. Blir rätt mycke tok i det sällskapet ;-)  Gustav kom hem efter skolan o då fixade vi tårta t Ida. For sen o hämtade hem henne, hon var på kalas hos en klasskompis. Vid fem kom mamma o pappa, Camilla, Niclas, Tova o Isa på middag o uppvaktade Ida. Var så mysigt o kul att ses! Systers småtroll växer så det knakar o de är supergoa!! O Ida fick så fina presenter!

Imorse for Martin t Stockholm på jobb igen. Trist! Men tur att veckorna går så fort. Ska jobba t helgen o det är ju inte så skoj men jobbar ju inte så ofta helg, bara var åttonde vecka o det ska man väl inte klaga på... Igår gjorde vi inte många knop. Tittade på "Mamma Mia" på kvällen o jag blir alltid så sjukt rörd då jag ser den.. Tårarna bara rinner  o speciellt då de ska fixa iordning bruden... Buhä.. Snyft.. "Slipping Through my Fingers" är såååååååååå fin!!!!!!!! Sa till Ida idag att jag ska sjunga den sången till henne då hon ska gifta sig, men hon vart inte så imponerad... Inte ens glad.. Förstår inte alls det :-)

Imorgon är det jobba jobba igen. Skulle kunna tänka mig att ha jullov nu, men det blir inget av med det. Får gott knega på en vecka till sen blir det drygt en veckas ledighet. Skönt som bara den.

Nu ska jag sätta mig o snyfta t Mamma Mia en stund innan jag kryper t kojs.. Skönt att grina hysteriskt ett tag (o då kan man passa på o grina åt allt annat samtidigt så är det ingen som funderar vad det är frågan om, smart va? :-) )

Ha en nice kväll o drick lite glögg o må gott! Carpe diem!!!

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2008-12-15 21:47:10

ÅÅ jag vet.. visst är den toppen bra ?! Jag fällde också massa tårar.. Vet inte riktigt varför men ack så hjärtat köpte filmen med hull och hår ;)

Skönt att höra att det är bra med er och alla andra goa L´bor.

Vi kommer upp i helgen, händer det ngt kul?

Jag och kusin O ska pyssla och ja sen ska jag även hinna klämma in en sväng på stan/birsta och köpa klart alla julklappar som hänger i luften än så länge!!!

Kram och vi ses väl en kortis under jul lovet ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela