Cattas liv och tankar

Lördagkväll!

Publicerad 2008-12-28 00:36:08 i Allmänt,

Idag har det varit en mycket mysig dag!! Var vid hockeyplan o umgicks med en massa goda vänner!! Kidsen lekte snällt så vi "vuxna" kunde prata om viktiga saker såsom klimathotet o finanskrisen... Not! Slams o trams som vanligt men ack så kul det är!! ;-) Dinerade sedan julmat.. Sjukt trött på det nu, nästa år blir det inte något som helst storpack av något! Men det säger jag varje år.. Längtar efter sushi eller något annat ojuligt. 

Nu ikväll har Jukka o Jessica varit hit o hälsat på! Jättetrevligt!!! Inte alltför ofta. Drack lite irish o spelade Geni, spelade i lag. Jag o Jessica mot Martin o Jukka.. Förlorade....................... Men det var bara för att de fick så lätta frågor o vi lät dem vinna o för att det var minusgrader ute o för att jag inte hade strumpor på. Annars skulle vi ha vunnit, såklart!!! ;-) Martin följde nu med Jukka en sväng, de skulle titta in hos Pär. Så får se när han dyker upp... Kan tänkas bli lite sent.. :-)

Skrev förresten en liten dikt på julafton o skickade t mina vänner.. O kuligt nog har den florerat runt lite nu! Ska därför sätta den på pränt här på bloggen oxå! O den får givetvis nyttjas av de som gillar den! :-)

Julafton, förväntningarnas dá
Alla ska vara snälla o dessutom glá
Strunta i alla måsten, gör vad du vill
Njut av glögg, pepparkakor, skinka o sill
Sätt dej en stund, känn dej lycklig o nöjd
Då blir julafton en underbar fröjd

Imorgon fyller Helena 34 år!!! Jättegrattis t henne!!! Fantastiskt vad fort det går! Kommer ihåg ett riktigt roligt rim (enligt mej...) jag skrev t henne då hon fyllde 25 år.. Muhahahaha! Det är uppeldat i vedpannan nu dessvärre.. Det var fara för liv o död om någon skulle  läsa det som inte hade behörighet ( ;-) ) så nu finns bara minnet kvar av det.. Men jag kan säkert åstadkomma ett till.......Hihi! Tycker det är helt fantastiskt att man har kvar kompisar sedan man var riktigt liten! Helena har jag kännt sen jag var ca 6-7 år o vi har haft såååå himla mycket kul ihop. Moppetiden o gymnasiet.. :-) Har tom delat lägenhet ett par år, ja herregud vilka partyn vi hade då.. Har även kvar Maria som jag lärde känna lite senare, vid 12-13 årsålder. Tror nog att Maria o Helena är de som verkligen vet allt om mig. O de skulle jag kunna prata med om precis allt, nästan iaf ;-) Jag o Maria har varit ute på så många upptåg att det skulle kunna bli en hel roman! Gotland, Uppsala, skoteråkning, krogsvängar, Sovsäckskörning mm. (Remember gumman? Det var tider det..) Har haft sån fantastisk tur att jag har haft och har så underbara vänner!!! Livet ändras med tiden o vissa vänner finns alltid kvar o nya kommer till. Hoppas o tror att de man skattar högt alltid kommer att finnas kvar.

Ska nu krypa ner o sussa.. Ska t svärmor imorgon på middag o det ska bli så trevligt!! Gillar verkligen henne o det är skönt!! Blir säkert jättegod mat oxå...Like it!

Puss o kram o natti natti!!!!


Kommentarer

Postat av: /M

Publicerad 2008-12-28 01:12:46

hej hopp! ha en fortsatt trevlig jul/ nyår..men vet dom verkligen ALLT??..va blir de på nyår då??

Hilsen // M

Postat av: Catharina

Publicerad 2008-12-28 11:03:05

Inte allt... Bara nästan :-)

Postat av: Maria

Publicerad 2008-12-30 19:03:31

Jag vet allt...! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela