Cattas liv och tankar

Nytt år, nya möjligheter

Publicerad 2009-01-02 15:10:56 i Allmänt,

Nyårsfton blev en underbar kväll, lugnt o mysigt! Åt fantastiskt god mat o drack gott vin! Menyn var skaldjursfyllda smördegsbakelser alá Jannice, supergott, sedan älgfilé, fläskfilé, kroketter, ädelostsås, kantarellsås o sallad. Mums Mums! T efterrätt bidde det bär med maränglock, mmmm! Mätta o belåtna blev det sedan GH o singstar. :-) O kidsen fick möjlighet att spela lite de oxå, trots att vi "vuxna" ville ha monopol på spelandet.. ;-) Himla kuligt!!!! O tänka sig, Tommy var vaken heeeeeela kvällen, o det utan pinnstol. ;-) Bra jobbat!!!!

Igår blev det inte många knop. Tittade på tv o myste hela dan. Skjutsade kidsen t Sunnås på em, de skulle upp t Åkersjön i helgen, Kul för dem!! Jag o Martin åkte skoter en sväng på kvällen, rätt kallt men det är ju fantastiskt mysigt att vara ute o åka! Måste köpa en skoter!!! Behöver inte nåt värsta värsta utan bara nåt som startar lätt o går skapligt o inte kostar alltför mycket. Det är ju härligt att bara packa lite fika o fara ut en sväng med skotern! Får se vad som dyker upp...

Har inga planer för helgen, rätt skönt. Hade lite vilda fantasier om att kroga nån kväll men tror att det inte blir så. Är så långt mellan gångerna att det känns som att fara t månen då man ska ut på krogen, lika omständigt ungefär.. Skulle iofs vara kul.. Hm.. Skulle vara rätt trevligt att bara gå ut o käka i stan oxå i helgen, det blir inte heller alltför ofta. Ett bra tag sen sist tyvärr. 

Har varit helt underbart att vara ledig de här dagarna! Verkligen kännts som semester! Har bara gjort sånt som vi kännt för o latat oss. Umgåtts lite o latat oss. Mysigt!  Behöver latdagar ibland!

Få se nu då vad det här året har att erbjuda. Vet vissa saker som jag verkligen hoppas på. Otroligt nog brukar det alltid hända roliga saker man inte räknat med  o det är ju skoj. Brukar iofs även hända lite tråkigt oxå tyvärr..

Summering mitt 2008
Bästa semestern:
Tror att Bulgarienresan var bäst, men även Bakvattnet påskhelgen var fantastiskt mysigt! o givetvis Lycksele, o Stockholm o Falun o London ;-) Har gjort många roliga resor!!

Bästa händelsen:
Allra kärste systers bröllop m favvosvågern Niclas! Det var så fint o det är ju fantastiskt med bröllop! Alla är så fina o man får gråta för att man är glad! Det var ett superfint bröllop, rolig fest och en massa trevliga människor!

Tristaste händelsen:
Måste vara då jag flög av hästen... Gjorde sååå sjukt ont o sen åka ambulans! Pinsamt o ont samtidigt är ingen höjdare ;-)    (Även en annan trist sak hände men thats life..)

Annars hände nog inte alltför mycket revolutionerande under 2008. Önskar nu att det nya året innehåller glädje o gemenskap o en massa nya erfarenheter!

Puss o kram t alla o ha en underbar helg!!!



          

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela