Cattas liv och tankar

Pluggeri, suck...

Publicerad 2009-01-08 13:25:46 i Allmänt,

Sitter på jobbet o förväntas plugga lite.. Har den förmånen att få göra lite uppgifter om läget är lugnt o just nu verkar det så. Hade planerat för möte i em men det var tydligen igår så då blev ju em "ledig". Ska försöka knåpa ihop två inlämningsuppgifter o skicka in den här veckan. Skönt att få det klart nån gång, men den här terminen har varit sååååå trög! Orkar inte ta tag i nåt ordentligt men tydligen går det rätt ok ändå.

Har lunchat på lokala krogen idag, jättemumsigt!! Kyckling med kantarellrisott! Mmmmmmmmmm! Härligt att de är hemma igen Eva-Sofi o Anders så man slipper Icas djupfrysta.. Ingen höjdare! Eva-Sofi hade klippt sig o var så himla snygg! Måste oxå klippa mig nu..

I lördags var vi ner t mamma o pappa. Mamma har roat sig med att titta på gamla inspelade filmer sedan jag o syster gick i mellan- och högstadiet... Fick oxå den stora äran att se valda delar.. HERREGUD! Förstår varför jag inte syns på filmdukarna.. Fast det är ca 20 år sen (sjukt länge sen, jag vet..) så känner jag rodnanden stiga på kinderna o hjärtat bulta. Pinsamt pinsamt pinsamt! Men ändå riktigt kul! Skratttade så jag kikna åt min, Helenas, Tommys o Perras lilla film om fröken Gunilla o hennes tre elever, o kyrkbröllop oxå! Lille Rister skymtade till på kyrktrappan o var bara såå söt! :-) Kanske ska sälja rättigheterna t Hollywood.. Fick även se diverse skolavslutningar o luciatåg o sjungande i stugan. Martin log lite snällt åt det hela men undrar säkert vad man var för filur. Har ju sjungit en hel del tidigare och det har noga dokumenteras av en då stolt o ömmande mor. Kanske ska ordna en liten filmkväll med ordentligt inträde ;-)

Ha det bäst!!!

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-01-08 20:33:12

hihi nu landade örnen.. tror jag.. kan det vara du som är fotografen som är anonym ;)Fick se ett foto med en oootroligt söt liten glasögon geek och en tonårsstin Tommy.. Är det du som satt griller och funderingar i huvudet på den lille mannen ?

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-09 07:33:40

Hmmm. Tror jag är oskyldig faktiskt..Skönt att vara det ibland ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela