Cattas liv och tankar

Mätt o belåten

Publicerad 2009-03-03 18:29:56 i Allmänt,

Har käkat o nu satt mig vid datorn igen. Fick gomiddag idag (igen..) pommes, fläskkarré, pepparsås och champinjoner. Mums! Bara rödvinet som saknades.. ;-) Ska ta mig i kragen o tokplugga ett par timmar ikväll men "ska bara" kolla till mailen, fb, blogga osv.. Latmasken biter mig hårt överallt! Har haft en lite halvstressig dag idag på jobbet, inget har blivit som planerat o det har dykt upp en massa annat som måste göras istället. O ibland måste man prioritera om, livet kan ställas på ända o då är det bara att göra det bästa av situationen. Man kan bli lite ödmjuk över vissa saker man får vara med om i mitt jobb. Sorgliga men ändå fina. Tacksam för mycket ikväll..

Har pratat med mina älsklingar i Svenstavik idag. Fick en släng av abstinens o var tvungen att ringa. Som vanligt svarade inte J på sin mobil men T är ett säkert kort! Fick en liten dos men tycker nu att de kan ta o pallra sig hem t vardagen igen.. Vara där o bli bortskämda är ju INTE bra.. O lite avis är jag väl oxå på alla som går omkring o är lediga då jag måste tvinga kroppen upp ur sängen på morgonen.. Martin ligger så skönt under täcket o bara njuter av sovmorgon. Tommy o Jannice i Svenstavik hos släkten o bara har det underbart.. Jukka o Jessica är i Björnrike o de dricker bara Irsish o myser, heeeela tiden. Nettan har sportlov! Vill oxå ha sportlov!! Måste satsa på ett annat jobb i nästa liv.. Säkert har alla det sååå fantastiskt med sol, skratt, glada barn o kärlek o god mat o dryck o.. Suck!! Men jag e´int bitter.....

MEN imorgon är det Greys igen!! O då blir allt bra igen! :-)

PS Såg att Emma på jobbet börjat få en liten söt bebismage nu!!!! Hon är så fin!! :-) i juli är det dax.....

Kommentarer

Postat av: Nettan

Publicerad 2009-03-03 20:55:18

Ja, det verkligen skönt med lov...nackdelen är att man måste aktivera barnen också...inte alltid lika kul, faktiskt. En sovmorgon vore inte heller helt fel. Agnes vaknar när J går på morgonen vid 5 och är sedan vaken - kraschar vid 10 då hon vill gosa i fåtöljen. Detta gör ju att jag också är helt slut på kvällarna - inte kul.

På onsdag kommer jag på en fika och för att titta TV! Kram!

Postat av: Catharina

Publicerad 2009-03-03 21:02:00

Du är såååå välkommen :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela