Cattas liv och tankar

Stackars barn

Publicerad 2009-03-07 14:35:47 i Allmänt,

Vaknade imorse av att Ida messade att hon hade ont i "örhänget". Ringde upp o pratade m henne o hon sa att det gjorde så ont i örat o det var lite kletigt. Eftersom de var hos mormor bad jag henne tvätta lite o kolla hur det såg ut. De upptäckte då att "ploppen" var borta. For dit för att lämna nya örhängen o se hur läget var... Försökte dra ut örhänget men Ida ville inte att jag skulle ta där, försökte snurra örhänget men Ida bara skrek.. Tog duschslangen o tvättade lite till vid örhänget o ser då något inne i örsnibben -  Där inne var "Ploppen"..  Nu fick mamma ssk bli en professionell operationssyster o tog beslutsamt och fixade ut ploppen igen, Ida skrek o morfarn svettades..Men ut kom ploppen! Inte så konstigt att hon hade ont då vi provade dra ut örhänget.. Tyckte lite synd om henne faktiskt. Men sen vi fått ut ploppen var det onda borta! :-)

Igår kväll var jag o Martin ut o skotrade en sväng, var upp t Vallsjön o hälsade på Dick o Cissi. Blev en väldigt trevlig afton och kom hem vid tolvsnåret. Riktigt behagligt väder oxå, runt nollstrecket är en mycket bra temperatur.

Ikväll kommer Jannice o pojkarna på besök, försökte få bjuda på middag men de var redan bortlovade. Får bli lite snacks o fika istället till melodifestivalen, är ju oxå helt ok! Tommy är borta o jobbar, eller kanske rättare sagt borta o bor på hotell, bubblar o bara mår gott skulle jag kunna tro ;-) Sånt jobb skulle jag oxå kunna tänka mig..

O GRATTIS allra käraste syster på CAMILLA-dagen!!!! :-)

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2009-03-07 16:20:46

Hej Catharina! Hälsa min dotter och pussa både henne och pojkarna från mormorn... Ha så trevligt!

Postat av: Nettan

Publicerad 2009-03-07 21:58:06

Tack för gott fika och trevligt sällskap!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela