Cattas liv och tankar

Dagen S som "Stickahålimagen"..

Publicerad 2009-05-06 07:57:29 i Allmänt,

Tre timmar kvar.. Gruvar mig faktiskt. Men det är väl snart gjort o det gör säkert inte ont o doktorn har ju gjort samma sak HUNDRATUSEN gånger o det går alltid bra.. Suck!

Igår var det föreläsning på skolan om barnuppfostran och gränser. MYCKET givande och MÅNGA igenkännande skratt! Tror var o varannan satt o funderade om barnen nu är förstörda för all framtid eller om det går att rätta till.. Nyttigt att lyssna på och man fick några tankeställningar som jag tänker försöka ta till vara. Men vet väl egentligen hur man bör vara men är stressen stor, hungern sliter i alla och tröttheten hotar ta över så är det inte så himla lätt at vara vuxen o ha strategier för alla tänkbara utbrott som kan uppstå.. Ibland blixtrar det bara till i huvudet o man lägger isig på en trotsig fyrårings-nivå och stampar med foten o gormar. Inte så moget o man skäms efteråt men ibland blir det bara så. Trots alla goda föresatser..

För det är ju faktiskt så att det finns inga som kan trigga igång en som de människor man älskar mest av alla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela