Cattas liv och tankar

Lördag, tralalala!

Publicerad 2009-05-09 10:03:34 i Allmänt,

Känner mig lycklig idag! Rätt skön känsla! :-)

Igår var det dax för stora rishögeldardagen......Martins fingrar har kliat länge för att få sätta fjutt på högen. Igår var det dax.. Matte hade laddat med diverse attiraljer som krävs för en redig brasa (typ tändstickor o öl ..) Sen så var det dax för fem karlar/killar att få högen ur världen... O de skred till verket....

    
 


Hade gruvat mig liiiiiite för att det skulle bli en våldsam eld o sprida sig explosionsartat o bränna ner hela Liden men som TUR var blev det inte så. Var en mycket kontrollerad brand och röken syntes vida kring. Skickade rökhälsningar till Dacke där två brandmän satt beredda att snabbt undsätta damer i nöd om det skulle bli nödvändigt.. Vet ju att brandmännen mer än gärna rycker ut så det blev nog en liten besvikelse att det gick galant ändå. (Hörde att de skulle ha övning idag så de får kanske stilla sitt adrenalinbehov ändå.)

 VIP- läktare!!


PS förstår inte varför jag tänkte på Jannice heeeeela kvällen... Hihihihihi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela