Cattas liv och tankar

Älskar lipom o farbror doktorn!

Publicerad 2009-09-18 17:41:37 i Allmänt,

Hittade en knöl i bröstet i veckan.. Ont i magen såklart o hundratusen tankar..Rubrikerna på veckans löpsedlar om gravida o bröstcancer gjorde inte saken lättare.... Trots att jag vet att det är sååå vanligt o att det oftast är helt ofarligt (knölar alltså, inte cancer...). Idag tog jag mig i kragen o gick till farbror doktorn så han skulle få klämma lite ( o det gjorde han så gärna men det är en annan historia ;-) ). Han kunde sedan konstatera att det t 99% är ett lipom= helt ofarlig fettknut. Kändes fantastiskt skönt men samtidigt är det bra att ha lite extra koll o undersöka regelbundet för att upptäcka förändringar, tror fler än jag är slamsig med det... Så nu uppmanar jag alla att klämma lite extra i helgen :-)

Idag har jag varit på seminarium i Farmakologi, gick alldeles utmärkt o var inte så mycket att gruva sig för. Känns tyngre med juridiken på måndag men det går nog vägen det också hoppas jag!!

Nu har jag molätit en hel påse gott o blandat, måste vara mindre i dem nuförtiden... Som vanligt sparar jag alla sötlakrits som är så våldsamt äckliga. Tur andra gillar dem!

Ha en underbar fredagkväll allihopa o njut av veckans skönaste dag!!!



skickar med en favorit i repris!! :-)

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2009-09-18 23:21:23

jamen visst är han, tack å tack! är väll snart dax för dig oxå? : )

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela