Cattas liv och tankar

Söndag

Publicerad 2009-09-15 13:46:42 i Allmänt,

Idag har jag varit flitig som bara rackarn! Kickade igång med en badrumsstädning som innebar skurning från golv till tak, hade lejt in en barnarbetare som gjorde allt arbete under en meters höjd. Mycket tacksamt att mamman slapp krypa på golvet... Lite kul att sonen tycker det är superkul att städa.. Nån liten gen som trätt fram helt otippat.. Har även dammsugit klart överallt o gjort ren fläkten, så nu är det fint ett tag igen.



Kvällen har inneburit en massa pluggeri, ska ju in med två uppgifter senast torsdag o som vanligt är jag ute i sista minuten. Har nu ordbajsat ihop en uppgift om Juridik o nu kvarstår den om farmakologi. Men den tar jag imorgon. Måste ju spara på nåt kul..

Gårdagen bjöd på rally på Södra, rätt kul men Martin fick andra kompisar så då kunde jag o Ida smita t bästaste Anna-Karin i Matfors istället. Där jämfördes graviditetskrämpor o bebissnackades det hela em o sen blev vi bjudna på delikat middag då alla boysen kom åter från rallyt. For hem vid 20 för o plocka upp Gurra som varit o slaktat älg med pappan (hade föreslagit att han skulle stoppa fileéerna i fickan men han måste ha glömt det...)

Nu är det dax att hoppa in i duschen o sen i säng. Ny dag imorgon o nya friska tag! Ska var på skolan på fm förhoppningsvis, om det inte är alltför full huggning på jobbet.. Får se hur det går att jobba i veckan, rätt truligt att röra sig nu.. O ont skulle jag aldrig erkänna att jag har. Har inte har inte har inte! Bara att bita ihop två ynka arbetsveckor till nu.. Det måste ju bara gå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela