Cattas liv och tankar

Den goda alkoholen

Publicerad 2010-04-05 18:31:51 i Allmänt,

"Påskkyckling försvunnen, sågs senast 1992 på Fridhemsgatan. Helt absolut totalt fridlyst! Häckade ofta på Aveny o Oscar, o även på Privé sågs den skymta förbi. Trivdes i flock med andra färgglada likasinnade. Är troligen utdöd och bör så få vara för all tid och evighet..."




En av årets frosserihelger är över! En hel del gott har det blivit, massa mat o en massa godis. Inte för att JAG äter godis men har hört att många andra gör det. Jag skulle aldrig nalla i kidsens gottapåsar då ingen ser eller ha små gömmor i skrivborslådan.. Aaaaldrig!! Är ju vuxen o har sjukt bra karaktär!! 

Har även hört att många druckit vin o öl o snaps oxå, sånt gör INTE jag... Absolut inte BiB iaf, för är man finsmakare så köper man flaskor o det gör jag om det är 14% o på en liter vill säga, för DÅ är det bra vin! Har jag hört nånstans.. Faaast det har hänt att det slunkit hem nån BiB ändå, faktiskt kanske två gånger eller tolv.. Men snaps! Det dricker jag inte! Faast kan man blanda med cola så går det väl an att ta en snaps, eller fyra.. Beror lite på vad klockan är vill säga! För är klockan 02 så slutar man ju dricka! De flesta iaf, eller så är det DÅ man börjar dricker drinkar... Ger inga vuxenpoäng för överhuvudtaget! Men i påsk har det varit sparsamt, nästan iaf! Åtminstone ingen starksprit o det är ju ändå bra! Faaaast Jägermeister är nog rätt starkt, men det kan väl inte räknas? Eller? 

Vilken HIMLA tur att man inte faller för frosseri!!

PS Detta inlägg är skrivet med en hel del ironi!! O visa det för GUDS SKULL inte för min fd barnmorska!! Hon tyckte det var våldsamt att dricka TVÅ vinflaskor under en HEL helg nån gång ibland! Så skål go vänner, skål!!!

Kommentarer

Postat av: Kate

Publicerad 2010-04-05 19:40:58

Klockrent Catharina! Haha, du är ju bara för härlig !

Postat av: Maria

Publicerad 2010-04-05 19:49:56

Hahahaha! Jag hade också gula cykelbyxor:) och drack starksprit;) men nu är vi vuxna! :D

Kram på re!

Postat av: mia

Publicerad 2010-04-05 22:23:40

Hahahahahaaa!!! Jag gillar verkligen den ironiska du....våldsamt mkt!! : ) Kraaam!

Postat av: Malin

Publicerad 2010-04-05 23:33:31

Jättevåldsamt med två flaskor vin.. och det blir ca 4 glas? :) Vattnet gick den 20:e, men då fick jag vanka ett dygn till o sippra med vatten :) Vi sitter o tränar lite i sängen så det blir en mjuk landning iaf :D

Postat av: Annsan

Publicerad 2010-04-08 21:32:51

HAHAHAHA..Så där minns jag dig verkligen, blommig och GUL. Om jag inte minns fel hade jag röda tights och blommig tröja...tvillingar..:-)

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela