Cattas liv och tankar

När döden hälsar på

Publicerad 2010-02-23 14:44:34 i Allmänt,

Sitter på jobbet och hör hur de spelar bingo i samlingsrummet. Skratt, prat och glädje. Efteråt är det kaffe o nybakat.. Då kommer bilen som ska hämta fru Huldagreta som somnade in nyligen.. Sån kontrast till allt det andra, o sånt är livet.. tvära kast.. Mycket fint och respektfullt lastar begravningsbyrån och far iväg.. Undra vad alla de andra gamla tänker... Funderar de på om när det är deras tur, kommer de att få vara med på nästa bingo, eller inte.. För det är ju så det är då man blir gammal, man vet inte riktigt, allting kan ändras sååå fort.. O det gäller även oss lite yngre, man vet inte riktigt..

Så njut av kylan, snön o den helt vanliga tisdagen, njut av barnens stoj o skratt, krama de du tycker om och slösa med vänliga ord! För man vet faktiskt inte riktigt när allt ändras....


Kommentarer

Postat av: Milliz

Publicerad 2010-02-23 15:34:34

Så sant... Love U!

Postat av: Cajsa

Publicerad 2010-02-24 12:16:40

Så sant... vaffan gör set att det är 30 grader kallt? Vi lever i alla fall. Kram Cajsa.

Postat av: Sirpa

Publicerad 2010-02-24 17:03:13

Du är så klok Catharina! :-) Leva i nuet och njuta av det är viktigt..

Kram på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela