Cattas liv och tankar

Åh så trevligt det var!!

Publicerad 2010-01-06 13:00:39 i Allmänt,

Middagen igår var väldigt trevlig! Bjöd på en förrätt bestående av "laxbulle" och krustader med murkelstuvning och till det en liten välkomstdrink. Varmrätten blev ett säkert kort, tjälknöl, potatisgratäng, kantarellsås och sallad. Till efterrätt hade jag gjort moccapannacotta med mango och hallon. Tror samtliga blev mätta o belåtna.. Barnen hade en liten annan meny o verkade rätt nöjda de med. Ida hade fixat en skattjakt som de gjorde och hittade lite godis. O galningarna till storbarn var ut o lekte nån timme på kvällen, i -25 grader!!!

Vid tolv gjorde de flesta kväll men vi var några tappra som höll ut till två o spelade lite musik, surrade o drack lite vin. Känns att det var länge sedan jag drack något nu så man får ta det lilla lugna, håller mig till några glas vin än så länge.. Trots att T försökte fresta med lite rom o cola....

Sovmorgon som vanligt till tio, bortskämda oss! Gruvar mig för morgondagen då jag ska upp o skicka storbarnen till skolan, de klarar iofs det själv men det är lite mysigt att umgås en stund på morgonen.

Underbara små!!





   

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela