Cattas liv och tankar

Tips, hur gör vi??!!

Publicerad 2010-07-22 11:35:32 i Allmänt,



Lilla katten Mirra äter ICKE kattmat! Den lilla damen tycker att menyn ska bestå av kyckling, skinka, köttfärs, fil... Även tomat, knäckebröd o kakor är helt ok...

Provat flera olika sorter nu men näpp... Ratar allt.

Snälla! Har ni några bra tips så att hon kan tänka sig att äta lite kattmat istället!

(o det verkar vara jättegod kattmat för lilla Lisa mumsar däremot hej vilt så fort hon kommer åt........)

Kommentarer

Postat av: Mollamaja

Publicerad 2010-07-22 14:32:24

Jag är rädd att om hon fått prova på annat så kan det vara kört....så är det i alla fall med vår hund.

Postat av: emma s

Publicerad 2010-07-22 19:59:39

Om du åker på djurmagasinet så kan du säkert få med dig små påsar med smakprovet. Då slipper man köpa hem onödigt mycket. Våra katter vägrade äta " Ica mat " förut men gillade dyraste sorten på djuraffären. Nu äter de bara " Ica mat " fast du kanske testat allt redan :)

Postat av: cissi

Publicerad 2010-07-25 12:28:17

Ibland kan man blanda i lite av torrfodret som man vill att de ska äta i den mat som hon nu tycker om, liksom mosa ihop :-) sedan utökar man mängden torrfoder, hon kan komma att lära sig att tycka om torrfodret. Mina äter Hills nu som finns på djuraffären och vetrinären, den maten verkar gå jättebra! SEdan har jag en kompis som säger så här att han har aldrig sett ett djur svälta ihjäl som har mat framme. Alltså låter du toppfodret stå framme så kommer hon att äta bara hon blir tillräckligt hungrig... kan kännas lite elakt kanske att göra så men det kan ju funka...

Kram på er

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela