Cattas liv och tankar

Examen imorgon..

Publicerad 2010-06-10 10:00:39 i Allmänt,

Dikt som jag skrev då jag gick ut nian här i Liden...

Nu börjar den allra sista tiden
på skolan här i lilla, lilla Liden
Tänk vad de nio långa åren gått fort
o att man ej multiplikationstabellen glömt bort

För här har både dumma o smarta fått gå
stackars fröken innan hon fått alla att förstå
varför inte ett gånger ett är två, när två gånger två är fyra
och varför man nödvändigtvis ska kunna anatomin på en myra

Lärarna var lite dumma tyckte nog vi
skällde för att man på förstakluddarn fått pli
nej, det kunde ingen av oss förstå
varför man inte de mindre fick slå

Men med åren förstod vi vitsen med det hela,
vi slutade slå och började med pojkarna kela
i den allra första början sprang de kvickt ifrån oss
men nu på slutet har även de kommit loss

Tänk vad olika minnen man har
och snart är det, det enda som är kvar
Nio långa år har nu snabbt passerat
o det märks endast på det vi kasserat

Till veckan står vi i kyrkan med återhållen gråt
och ger rektorn en kram som är alldeles våt
konstigt att den sista examen ska vara så svår
när den har varit det enda vi sett fram emot i nio långa, långa år....


Jösses vad jag kommer gråta imorgon! Som vanligt! Tycker det är så fantastiskt fint med skolavslutning!
Meeeeeen mamma!!!!! Kommer de stora att säga o skämmas över sin lipsill till mor.. Men de börjar vänja sig..

Ska bunkra med näsdukar.. O kan skylla på att Lisa råkat stoppa fingrarna i mina ögon.. JA, så gör jag!

Kommentarer

Postat av: FLOOSAN

Publicerad 2010-06-10 10:22:33

jag lipar för minsta lilla sen jag blev mamma. Så gråt du. Stolta och lyckliga mammor gråter =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela