Cattas liv och tankar

Kvällens middag!

Publicerad 2010-10-15 23:44:08 i Allmänt,

Gjorde en superdupergod fisksoppa ikväll! Kan varmt rekommendera den!
Gjorde inte efter något recept men berättar vad jag hade i så kan ni göra en enkel, snabb och mycket god soppa till lördagsmyset!



Fräs gul lök, vitlök, morot och fänkål
Tillsätt saffran
Smula ner fiskbuljong, därefter lite vitt vin och vatten.
Låt koka ett tag
Skär fisk i tärningar, jag tog lax men vilken fisk som helst  funkar nog! (kanske inte surströmming....)
Slå på grädde (efter samvete..........)
Smaka av med lite Sambal och Cayennepeppar
Lägg i en näve räkor innan servering

Servera med lite Creme fraiche och vitlöksbröd!!
O självklart ett glas vitt vin!!



O sen en liten Irish till efterrätt! Med mörk riven choklad uppepå! Gott!

Bon appetite!

Kommentarer

Postat av: Malla

Publicerad 2010-10-16 07:55:06

det lät ruggigt gott!!

Postat av: cissi

Publicerad 2010-10-16 12:34:40

Det är ju nästan samma soppa som jag brukar göra ibland, men jag har också lite kräftor och dill på slutet.... ibland tärnar jag även i färska tomater och musslor (med skal)... går ju att varriera på många olika små sätt. Gärna vitlök i creme fraichen eller en hemgjord aioli....

Låter som jag är hungrig kanske dags för lunch ;-)

Postat av: Cattas liv och tankar

Publicerad 2010-10-17 19:33:04

Malla: Det VAR ruggigt gott!



Cissi: Vad gott med musslor i... Nästa gång.. :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela