Cattas liv och tankar

Tanten från helvetet...

Publicerad 2010-10-14 21:04:25 i Allmänt,

Stötte på en tant idag då jag o Lisa var o handlade på Ica.. En tant som jobbade på ett ställe som jag praktiserade på som 17-åring.. Hon var tant redan då och ännu mer tant idag...

Följande dialog utspelades:

- Men HEJ! Vilken söt pojke du har där (miss 1, men den kan jag leva med...)

- Hej, nja det är faktiskt en liten flicka..

- Så söt så, hur gammal är hon? (lite pluspoäng eftersom hon gullar lite...)

- Ja hon blir ett snart...

- MEN det kanske inte är din flicka såklart, det kanske är BARNBARNET.... (dundersuperdunderj-atabbe!!!)


Hade jag inte haft varit så väluppfostrad hade jag nog tryckt rullatorn i halsen på TANTF-N!!

Kommentarer

Postat av: Ville

Publicerad 2010-10-14 21:09:08

haha ;)

Postat av: Elin

Publicerad 2010-10-14 21:18:47

Ajdå..men det kanske inte är lätt när man är på dösidan?

Postat av: Milliz

Publicerad 2010-10-14 21:32:37

Hahahahaha, guud vilken rolig tant! =) Hon hade säkert glömt glasögonen hemma!

Postat av: Emma s

Publicerad 2010-10-14 21:54:27

Hahaha...det här är kvallsnöje de att få läsa din blogg. Blir tvungen att ha lite högläsning emellanåt också bara för att du är så rolig :)

Postat av: Elin - Bondmora

Publicerad 2010-10-14 22:17:34

Fy på tanten!! När vi var på begravning i somras kom det fram en tant och nöp Bonden i kinden samtidigt som hon sa "åå, så tjock du har blivit". Barn kan ju säga vad som helst, men vid vilket ålderstreck blir det ok att göra det igen?

Postat av: Fröken M

Publicerad 2010-10-15 05:52:22

haha... ibland skulle det vara bättre om folk bara höll tyst !? fniss

Postat av: AnnaE

Publicerad 2010-10-15 07:45:47

Ja, vad ska man säga ?hehehe Lustig tant...=) Hade varit roligt att se din min och höra din kommentar! Puss=)

Postat av: Carro - mamma till Noel

Publicerad 2010-10-15 08:41:33

Haha, jag håller med Emma S. Här hemma blir det också en hel del högläsning :b

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2010-10-15 19:27:11

Det där var ingen tant, utan en häxa. Eller en kärring. Skillnaden är hårfin.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela