Cattas liv och tankar

Mina bästa doptips!

Publicerad 2010-09-11 10:51:23 i Allmänt,



1. Gör tårtorna själv! Billigt, gott och rätt enkelt! Använd pepparkaksformar för att trycka ut hjärtan från färdiga prinsesstårtelock! Gör små rosor av det som blir kvar!



2. Be om hjälp! Engagera släkten att baka! En liten lapp om vem som gjort vad är uppskattat!





3. Duka med det som finns i naturen, kvistar, blommor, rönnbär, löv, vackra stenar etc. Lägg gärna ut foton på dopbarnet på borden. Glädjer många som kanske vill ha ett litet foto med hem...



4. Lägg energi på barnborden. Dukade med bilar, dinosaurier, kritor och godis på "pojkbordet". Perfekt med engångsdukar på dessa bord, bara att rita, rita, rita och sedan rulla ihop allt med bullpapper och smulor och slänga! Tada!



5. "Flickbordet" fick dockor, hundar, hästar, kritor och godis ( o innan någon laddar upp inför att det var så flickigt/pojkigt så kan man naturligtvis mixa borden! Men jag valde att göra separata bord!)



6. Välj egna psalmer! Vi hade " Vi sätter oss i ringen" och "Du vet väl om att du är värdefull", eftersom de kändes bra för oss (läs mej..). O vi hade även en underbar Anna som sjöng två fantastiskt fina sånger: "Välkommen till jorden" och "Du Är Allt"

7. Involvera syskon eller andra barn till att läsa dikt, hälla upp dopvatten och ta emot dopljuset.

Tips!
Kolla in dopguiden.se


Kommentarer

Postat av: Heléne H

Publicerad 2010-09-11 11:44:29

Vad fint, och vilka bra tips. Synd bara att man inte kommer att få användning av dem, blir nog inga fler dop för oss. Men man kan ju alltid "tipsa" vidare! Ha en härlig helg! Kram Heléne

Postat av: deleine

Publicerad 2010-09-11 11:47:21

Ja det skeppet har juh redan seglat för min del.... Om man nu inte ska döpa hunden.... Hmmmm

Postat av: Malin

Publicerad 2010-09-12 10:22:15

Vilka fina tips... Synd jag dopade min lille prins en vecka tidigare då =/

Men du hade verkligen gjort jättefint!! Du e så duktig!

Kram på dej!

Postat av: Cattis

Publicerad 2010-09-12 20:45:17

Helen och Malin: Men hörrni! Ni får väl fixa till så det blir fler små barn som ska döpas... :-)



Deleine: Klart hunden ska ha ett dop!

Postat av: Sofia

Publicerad 2010-09-21 18:02:40

Tycker om det du skrivit! Spännande att se en del nyttiga grejer och inte bara det generella grejerna som man kan se om hela tiden. ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela