Cattas liv och tankar

Livskvalitet!!!

Publicerad 2011-08-28 22:11:16 i Allmänt,

Senaste dagarna har varit fyllda av livskvalitet! Så där som man vill att det ska vara och då allt känns extra bra!

Torsdag: Ut med jobbet till Porter café för att fira två nyblivna fyrtioåringar. Frossade enorma mängder räkor och hade det alldeles förträffligt bra! Som kuriosa kan det nämnas att det var 99% damer på stället och då "Pärleporten" stämdes upp vid bordet bredvid så kan man säga att det blev...Hmm.. Party?

 
 

Fredag: Veckans tveklöst bästa dag! Lunchade på eminenta Wärdshuset och på kvällskvisten var det balkongmys för hela slanten. Först myste jag o Lisa därute och porslingrodorna fick kika över räcket o titta på bilarna. Spännande! Sen kom Jannice o hälsade på och Martin kom hem från jobbet så då blev det ännu mera balkongmys i underbar sensommarvärme. Ljuvligt!!

 

Lördag: Drog iväg till skogs för att fortsätta hämta hem kantarellerna som hemsöker mej på natten och enträget ropar om att bli hämtade.. "Caaaatharina!! Cathaaarinaaa!!". O eftersom jag är en vänlig själ så gjorde jag det! Hade en härlig dag trots halvtråkigt väder men vad gör väl det då man kan fylla korgen med gula kantareller?!

På kvällskvisten var det sedan dax för bartömning på Kävsta. Hade den stora äran att få slå sällskap med en hel drös superhärliga tjejer från grannsocknen. Träffade först hos finaste Pernilla och sedan blev det vin, skratt, sång och dans! Kanonkväll!!! Kanontjejer!!

 
 
 

Söndag: Dagen som satte punkt för en helt underbar helg! Jag, Martin och Lisa packade lite matsäck och tog sedan en promenad upp till Väckesjön. Återigen inte speciellt vackert väder men det gjorde ingenting då det istället var en sån sagolik dag på alla sätt! Holy moment! Vissa gånger känner jag mej så där proppad av lycka så att det nästan gör ont. Idag var det en sån dag. För det är något speciellt då man får vara tillsammans med de man älskar så högt och bara känna lugnet och stillheten. Vi plockade lite bär och svamp, grillade korv, njöt av kaffe och en chokladbit och bara frossade i livskvalitet! Var ute hela dagen och jag är övertygad om att jag kommer sova gott inatt!!

 
 
 


Lyllo mej som haft en sån fantastisk helg!!!


Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2011-09-03 09:56:20

Underbar känsla!! Mer sånt åt alla! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela