Cattas liv och tankar

Oj vad man kan

Publicerad 2011-07-21 22:10:36 i Allmänt,


Som småbarnsförälder blir man efter ett tag rätt duktig på saker man inte hade en blekaste aning om att man kunde göra tidigare..

* Göra nr 2 med barn i knä...Klurigast att torka sig..

* Blogga med en hand medans man avstyr barnets brinnande lust att stänga av datoreländet med den andra...

* Bära åtta matkassar, en sprattlande 1½ åring, och två bokhyllor uppför trappan. Samtidigt!

* Laga mat med barnet fastlimmat på benen...

* Sova så fort tillfälle ges! Stående, sittande eller att mikrosova i soffan är underskattat..

* Sjunga och låta som flygplan, helikopter och en ko samtidigt som man matar motsträvig liten..

* Byta bajsblöja på ett barn som står på huvudet snett vriden bakåt... Rätt knepigt..


O framförallt älska någon så högt att man utan att tveka skulle kunna hyvla av sig själv skinnet med en osthyvel om det var nödvändigt....



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela