Cattas liv och tankar

Fest med bönder o annat löst folk

Publicerad 2011-10-02 20:04:10 i Allmänt,

Rustat i veckor till storslagen bondgårdsfest
bjudit in många för att förgylla vår fest
Pysslat, planerat o skrattat en del
tiden innan är verkligen inte fel!


In strömmade bönder, drängar, pigor och bin
ja alla var helt otroligt oslagbart fin
För helt klart hade tanken med temat slagit väl ut
så heder till alla, väl värda EN SALUT!


Lansbygdsdepartementet o en veterinär dök upp på vår bro
O syskonen Engman var goaste grisen o den finaste ko
Priset knep de oxå för bästa dress
Men det är svårt att välja då man har sååå många ess!

Placerade ut alla i hagar som egentligen var bord
och hälsade alla välkomna med uppmaningsord
för nu skulle hagarna omsorgsfullt välja representanter; 
en klok husbonn, en törstig dräng, en sugande piga o fingerfärdiga bondgårdstanter 

Att få in tamponger i munnen o sen dricka öl
fick oss andra att brista ut i ett fnissande bröl
men lagen skötte sig och ett lag sopade banan
o det var husbonn Patrik med sällskap som tog hem segerfanan 

Sen blev det kaffe, tårta o trubaduren började spela
o ungefär nu blev det förbjudet att bilder på fejjan dela...
Vi dansade, sjöng och dansade lite till
för pigor och drängar har ju som bekant svårt att sitta still

En HELT fantastisk kväll, som som vanligt alldeles för fort tar slut
men herregud vad roligt det blev o nu pustar vi välbehövligt ut
för det var skratt och dans ända till morgonen i strumplästen...
Så stort TACK till ALLA som kom och förgyllde bondgårdsfesten!!!

Kommentarer

Postat av: N

Publicerad 2011-10-02 20:30:23

galet bra skivet!! Sammanfattar det hela verkligen bra. Tack för denna gång, KRAM<3

Postat av: Milliz

Publicerad 2011-10-02 21:30:07

Shiiit vad duktig du är! :)



Tack än en gång för en supernajs fest!

Kram kram <3

Postat av: Elin - Bondmora

Publicerad 2011-10-02 22:34:18

Haha, det ser ut som att ni lyckats klockrent! Jag och Bonden ser ALLTID ut precis så där! :-D

Det där festtemat kanske jag kommer att sno någon gång..

Postat av: Mia

Publicerad 2011-10-02 22:50:58

Inte ett dugg bitter... Jag som hade förklädnaden klar för mig å allt!!!... "Fäbodjäntan"...hahaha! ;D Lutar mig ändå förnöjt tbax mot en ljuvlig helg utan festligheter och är SÅ glad för allas skull, att det blev SÅ bra!! Ni är helt fantastiska!! Fler temafester till folket! ..Kan hända jag tar revansch på halloweenpuben den 29:e! ;)

Postat av: Giro d´ Italia 2012 ???

Publicerad 2011-10-03 21:44:19

Lysande sammanfattning av en toktrevlig kväll/natt/morgon!!:)

Tack till festfixarpigorna och diskardrängarna!

Det enda man kunde önska var att festlokalen var placerad några höjdkurvor upp,skulle vara trevligt att låta damcykeln from hell(och mig)få vila från trampandet några meter iaf...:-)



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela