Cattas liv och tankar

Paris del 3. Louvren!!!

Publicerad 2011-10-21 07:55:52 i Allmänt,

 

Louvren och Monalisa fick vänta till allra sista dan
för som konstintresserade är vi inte direkt van...
Att besöka detta vidunderliga ställe som man läst om i Dan Browns bok
fick mej att känna mej lyckligt lottad, kulturell och rätt så klok

Pyramiden i glas var otroligt magnifik
ja hela platsen var faktiskt helt sagolik!!
Ett museeum,  det mest besökta i hela världen
satte pricken över "i" på den här spännande färden...

 

 

Strosade bland konstverk av allehanda slag
(tror att barnen kommer att uppskatta det en vacker dag...)
Fick verkligen en känsla av ogreppbar historia och människoöden
och upplevelserna strömmade in i oavbrutna flöden



Att stöta på Monalisa "IRL" var faktiskt rätt stort
o är oerhört glad att vi gick in genom Louvrens port
Fantastisk konst, arkitektur, skulpturer och vilken historia!!
Som Frankrikes största museum kan det stolt bära sin gloria!

Kommentarer

Postat av: Stort & Smått

Publicerad 2011-10-22 09:50:32

Paris är underbart! Jag har dock inye varit inne i Louvren.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela