Cattas liv och tankar

Paris del 4, shopping, mat o hem till Liden!

Publicerad 2011-10-22 09:46:08 i Allmänt,

 


Under vistelsen i Paris kan man lugnt säga att vi gått en del...
O trappor verkar inte fransmännen tycka vara helt fel...
För så många trappsteg har jag aldrig någonsin gått!
Tur att vi även med Metropolitan åka har fått...


 

Suktade på en väska, ville verkligen, verkligen ha....
Louis Vitton kunde sin konst med att locka och dra..
Men insåg till sist att jag var ungefär som Pretty Women var i sin shop
och nöjde mej med att köpa en sprillans ny fin kaffekopp..

 

Äta "Escargots" var något som vi också ville testa
och hittade till slut en restaurang som med vitlöksfrästa sådana fresta...
Kan väl säga att barnens miner var rätt oslagbara..
Och att det hos oss inte kommer bli en vardaglig husmanskostvara...


 

Resan tog slut och vi packade ihop och styrde kosan mot Liden
Kändes som om någon snabbt snurrat fram tiden
Dagarna gick fort men det var en härlig semester och mycket har vi sett
Fantastiska
upplevelser och vilka minnen det har gett!

En underbar stad, men colan kostade 85...
kändes rätt skönt att vara på väg hem!
O kors i taket, allting klaffade o allt o alla var i tid!
HEDER till SJ och till Tommy "privatchauffören" Strid"


Kom hem till lilla hjärtat, som haft det ljuvligt hos farmor och B-O o bara myst
verkligen härligt att se den kärlek de till henne har hyst..
Nu ska vi nog hålla oss hemma ett tag, och bara va!
Men nästa gång packar vi nog in lilla Lisa i väskan innan vi resa ska..

Äntligen kom lilla underbara hjärtat hem efter en mysig vecka med farmor o B-O. Hade inte direkt gått någon nöd på flickebarnet... Men hon var rätt lycklig då hon fick träffa oss igen! O det var vi med!!! Puss o kramkalas heeela kvällen, kärlek! Så nästa gång packar vi nog med henne i resväskan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela