Cattas liv och tankar

Åre by night.. Eller solskensdagar iaf...

Publicerad 2012-04-15 19:55:12 i Allmänt,

Har nu landat hemma efter en HELT enastående helg i Åre!! Kan lugnt påstå att Åre visade sig från sin allra bästa sida och fullkomligt slösade välgörande solstrålar på våra trötta bleka vinteransikten! Fantastiskt!!

Första dagen var det slalom för hela slanten, iaf för mej och stora barn. Lyckades på något märkligt sätt hamna i en skogsbana på sisådär två mil km.. I skog... På is.. Jättebrant.. Träd.. Sten.. Trångt.. Ja ni begriper ju själv synen då en i yngremedelålders överviktig kvinna åker hasar nerför branten med skidorna i famnen och fullkomligt osar av ilska, frustration och en rätt stor näradödenupplevelse.. Vidrigt. Kan hända att jag svor en hel del. Ja, jag kanske grät en skvätt oxå för den delen.

Men efter den turen klarade jag allt! Sonen gav dock upp och åkte tillbaka till Martin o tryggheten vid Åre Björnen.. Jag o Ida åkte vidare mot toppen.. O åkte.. O åkte.. O åkte... Vill påstå att min stora tjej njöööt av att utsätta sin mamma för detta. Hon fnissade rått gott då korgliften stannande och jag HELT övertygad om att vi då skulle ramla ner utstötte vissa, hrm.. ljud? o Ida var rätt nöjd över att vi var ensamma i liften så att hon kunde fortsätta skratta åt sin livrädda mamma (Ja Cajsa! Hon var lika road som du! Elaka människor!)

Då vi fram på eftermiddagen kom tillbaka till Åre Björnen var det med skakiga ben, skrikande mage och en brännande törst i strupen... Men lycklig över en strålande dag i backen tillsammans med min älskade tonåring!!

Igår tillbringade vi ännu en härlig dag på Åreskutan. Mera sol och en klarblå himmel! O där uppe sparade vi massor av pengar genom att ha med medhavd varmchoklad och mintuu... Mumsmums i solen!! Lämnade motvilligt toppen frampå em och åkte tillbaka till Åre Björnen där Lisa hux flux fixade lift och backe helt själv! Stortjej!! Spöade sedan barnen o Martin i kortspel och smög till sängs tröttare än tröttast men övernöjd över en sagolik helg med min fina familj!!!! 

 

 





Ida är en skärmflygare (eller Fjällflugor som Lisa kallade dem...)



Wiiiee!! Tokbra glid i galonisar!!!



Paradiset!! Lisa köpte Lördagsgodis på Åre chokladfabrik!!



O näpp, vissa lär sig aldrig att klä sig rätt på vintern..... Nämner inga namn....

Kommentarer

Postat av: Bondens fru

Publicerad 2012-04-15 20:41:40

Ååh, vilka härliga bilder. Jag lovar att jag inte skrattade alls när jag såg en inre bild av dig i den isiga skogsbanan. Absolut inte ;-)

Postat av: Emma S

Publicerad 2012-04-15 22:15:32

Åh va härligt! Känner mig bara liiite..eller näe, jätte(!) avundsjuk! Vilken tur ni hade med vädret också :)

Postat av: Malla

Publicerad 2012-04-16 14:42:16

aaaalltså det ser härligt ut!

Postat av: Catharina

Publicerad 2012-04-17 11:20:01

O det var hääärligt oxå!! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela