Cattas liv och tankar

Skoldax!

Publicerad 2012-08-23 10:00:00 i

Ännu en termin har nu kört igång. Skolstart idag!  Ida börjar åttonde klass och Gustav femte. Herregud, tycker det var alldeles nyss jag följde med Ida till förskoleklassen... Men idag ville ingen av barnen ha sällskap av mamman till skolan.. Märkligt. Kom ihåg där vid förskoleklass start, då jag berättade för Ida att jag skulle sitta längst bak i skolsalen tillsammans med en annan mamma att Ida glatt sa till mej ; Men mamma va bra, då kan ju ni dricka vin! Hmm, mycket skeptiskt till att det skulle varit speciellt populärt.
 
Hoppas nu att det blir ett ännu bra läsår och att de får flyt i sina studier och känner att det är roligt att gå till skolan. Livet blir lite lättare då. O om man säger som så, det visslar bara till så är det sommarlov igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela